بیش از ۷ میلیون بشکه میعانات گازی در پالایشگاه نهم پارس جنوبی تولید شد

بوشهر - ایرنا - رئیس بهره‌برداری پالایشگاه نهم مجتمع گاز پارس جنوبی گفت: در سه ماه نخست امسال هفت میلیون و ۵۱۷ هزار بشکه میعانات گازی در این پالایشگاه تولید شده است.

به گزارش ایرنا، روابط عمومی  شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی روز چهارشنبه به نقل از علیرضا حقوقی افزود: پالایشگاه نهم ( فاز ۱۲) نماد تبلور تکیه بر توان داخل و استفاده از کالاهای ایرانی در پارس جنوبی است.

وی بیان کرد: با تکیه بر توان و دانش بومی، به صورت استاندارد روزانه ۸۴ میلیون متر مکعب گاز در پالایشگاه نهم پارس جنوبی تولید می شود. 

رئیس بهره‌برداری پالایشگاه نهم مجتمع گاز پارس جنوبی افزود: با اتکا بر توان ساخت داخل و اقدامات نوآور و نوین در زمان حاصر ۱۰۰ هزار بشکه میعانات گازی در روز در پالایشگاه نهم ( فاز ۱۲ ) تولید می‌شود و این پالایشگاه نقش مهمی در اقتصاد کشور داشته است.

وی با اشاره به تولید روزانه ۳۰۰ تن گوگرد دانه بندی شده مرغوب در پالایشگاه نهم مجتمع گازی پارس جنوبی تصریح کرد: در سه ماه نخست سال جاری، ۱۳ هزار و ۱۰۰ تن گوگرد نیز در فاز ۱۲ تولید شده است.

حقوقی با اشاره به دستاوردها و افتخارات مهم پالایشگاه نهم مجتمع گاز پارس جنوبی گفت: دریافت و کسب رتبه اول در سطح پالایشگاه‌های گاز و نفت، رتبه دوم در سطح ملی و دریافت جایزه تندیس نقره ای سه ستاره به دلیل کاهش یک میلیون متر مکعب گاز فلر از موفقیت‌های مهم سال جاری پالایشگاه نهم است. 

وی افزود: عملیات تعمیرات اساسی سال جاری با تکیه بر توان و دانش بومی در تاریخ ۲۰ فروردین ماه کلید خورد و تا پایان خردادماه طبق برنامه‌زمان بندی ادامه داشت.

حقوقی اضافه کرد: در عملیات تعمیرات اساسی امسال توانستیم با اتکا به توان و نیروی داخلی و اقدامات شاخص و نوآور گام های مهمی برداشته شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha