۲۳ تیر ۱۴۰۱، ۸:۲۶
کد خبرنگار: 2107
کد خبر: 84820669
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲ برنامه شاخص حوزه کتاب در کردستان برگزار می‌شود

سنندج- ایرنا- معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان گفت: جشنواره‌های جایزه کتاب سال و جایزه ملی کتاب کودک به عنوان ۲ برنامه شاخص حوزه کتاب، امسال در کردستان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، عیسی فلاحی شامگاه چهارشنبه در مراسم رونمایی از چهار عنوان کتاب در حوزه ادبیات کودک و نوجوان در شهر سنندج اظهار داشت: از نویسندگان و ناشران استان درخواست داریم فعالیت خود را بیشتر کنند و در این جشنواره ها حضور پررنگی داشته باشند.

وی افزود: شهر سنندج سال گذشته در میان ۱۸۴ شهر کشور به عنوان هفتمین پایتخت کتاب ایران برگزیده شد که این افتخار بزرگ جز با تلاش و کوشش نویسندگان و ناشران استان محقق نمی‌شد.

معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان ادامه داد: با وجود مشکلات اقتصادی، کتاب همچنان در سبد خرید خانوارهای استان جای دارد و از این جهت همواره در رتبه های پنج و ششم کشوری قرار داریم.

وی اضافه کرد: کتاب و کتابخوانی در فرهنگ کردستان جایگاه والایی دارد و همه ما وظیفه داریم برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی بیشتر تلاش کنیم تا به سر منزل مقصود برسد.

راه نویسندگان بلند و ماندگار است

مدیر مسوول موسسه فرهنگی و ادبی قلم هورامان نیز راه قلم به دستان و نویسندگان را بلند و ماندگار دانست و گفت: چهار عنوان کتابی که امروز رونمایی می‌شوند در حوزه فرهنگ منطقه هورامان به نگارش درآمده‌اند اما با زبان فارسی چاپ شده‌اند تا کودکان و نوجوانان سایر نقاط کشور نیز بتوانند با این فرهنگ آشنا شوند.
 

۲ برنامه شاخص حوزه کتاب در کردستان برگزار می‌شود

ارسلان اردلان افزود: هورامان در گذشته جایگاه انسان‌های والا و عالمی بوده که از مساجد و حجره‌ها به عنوان دانشگاه و محل درس آن زمان تعلیم و تربیت یافته‌اند.

وی با بیان اینکه هورامان گلی از گل‌های گلستان کردستان است، ادامه داد: منطقه هورامان در پنجم مردادماه سال گذشته به ثبت جهانی رسید و اکنون در آستانه اولین سالگرد این اتفاق مهم، برنامه‌های خاصی نیز برای گرامیداشت ثبت جهانی هورامان تدارک دیده‌ایم.


ضرورت حمایت مالی نویسندگان حوزه ادبیات کودک و نوجوان

یکی از فعالان حوزه ادبیات کودک و نوجوان نیز در این مراسم گفت: نویسندگان حوزه کودک و نوجوان همواره مورد غفلت و بی توجهی قرار گرفته اند که نیاز هست از این نویسندگان حمایت مالی صورت گیرد.

هاجر صفابخش افزود: همانگونه که ما در بخش مدرسه سازی و درمانگاهی، خیران مدرسه ساز و درمان را داریم امیداوریم در حوزه چاپ کتاب نیز خیران وارد عمل شوند.

محی الدین محمودیان و مجید شاه ویسی از اعضای انجمن فرهنگی قلم هورامان نیز در ادامه این مراسم به ارائه سخنانی پیرامون اهمیت توسعه امر کتابخوانی پرداختند و در ادامه چند آهنگ کُردی و هورامی توسط وسیم حسینی، محمد عظیمی و جمشید معزی برای حضار اجرا شد.
 

۲ برنامه شاخص حوزه کتاب در کردستان برگزار می‌شود

در پایان این مراسم توسط مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و تعدادی دیگر از فعالان فرهنگی و ادبی استان کردستان، از چهار عنوان کتاب حوزه ادبیات کودک و نوجوان شامل لبخند سیروان به نویسندگی هیوا ملکی،  داستان پُل به نویسندگی فرید احمدی،  قاصدک ژاورود به نویسندگی رنگین دهقان و خوشمزەترین ساندویچ دنیا به نویسندگی ادریس ناریزادە که توسط نشر فرا رنگ به چاپ رسیده بودند، رونمایی و به کودکان و نوجوانان حاضر در این مراسم نیز این کتابها اهدا شد.

از ابتدای سال جاری تاکنون ۶۵ عنوان کتاب در استان کردستان به چاپ رسیده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha