افزایش جمعیت، تسهیل ازدواج و اصلاح فضای مجازی اولویت‌های مهم کمیسیون فرهنگی مجلس است

گرگان - ایرنا - نماینده مردم تهران، اسلامشهر، ری و شمیرانات و رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: اولویت کمیسیون فرهنگی افزایش جمعیت، تسهیل ازدواج جوانان و بعد از آن اصلاح فضای مجازی است که همه این موارد از مطالبات مردم به شمار می‌رود.

.به گزارش خبرنگار ایرنا حجت‌الاسلام‌ مرتضی آقاتهرانی روز پنجشنبه در همایش ارائه مطالبات فرهنگی و اجتماعی جوانان گلستانی و جشنواره امیدهای انقلاب و تجلیل از ۱۰۰ جوان برتر گرگان اظهارداشت: در بحث فضای مجازی، همانند دیگر مردم برای فرزندان و نوه‌هایم دغدغه دارم و فرزندان مردم را هم فرزندان خود می‌دانم.

وی خاطرنشان کرد: مجلس نمی‌خواهد فضای مجازی و صفحات اجتماعی را محدود کند بلکه هدف اصلی، مدیریت و صیانت از مردم به خصوص جوانان است.

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: طرح و بحث فضای مجازی که ۲ ماهه باید به نتیجه می‌رسید، بنا به برخی دلایل ۲ سال در مجلس مغفول مانده بود.

آقاتهرانی افزود: مردم که به جمهوری اسلامی رای دادند، خواسته‌هایی دارند و باید آن را محقق کنیم و از سوی دیگر قبول داریم که کم‌کاری و نقص در کارها بوده و همچنان این کمبودها وجود دارد.

نماینده مردم تهران، اسلامشهر، ری و شمیرانات در مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس وظیفه اجرایی ندارد بلکه باید قانون را درست تصویب کنیم و نظارت بر اجرای صحیح قوانین داشته باشیم.

نماینده مردم گرگان و آق قلا هم در این مراسم گفت: اگر جوان مطالبه گر نباشد فرهنگ مطالبه‌گری از نگاه‌ها محو می‌شود.

غلامرضا منتظری بیان کرد: جوان دارای اندیشه، اراده و خلاقیت است و این را باید بدانیم که نشست امروز پایان‌ نیست، بلکه یک شروع و هوای تازه است.

وی ادامه داد: باید به نیازهای این نسل متناسب عصر آنان، همچون نیازهای معنوی، اخلاقی، علمی پاسخ دهیم ضمن این که در همین راستا برنامه‌ ویژه‌ای برای ایجاد پاتوق فرهنگی با هدف پاسخگویی به نیازهای نسل جوان داریم.

در این جلسه تعدادی از جوانان به بیان دیدگاه‌های مختلف پرداختند که پس از پایان سخنان منتخبین، تعدادی از جوانان حاضر در سالن درخواست سخنرانی داشتند که رییس کمیسیون فرهنگی به آنان اجازه و فرصت صحبت داد.

 اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی به همراه تعدادی از معاونین وزیران مربوطه با حوزه فرهنگی چهارشنبه شب از طریق فرودگاه بین المللی گرگان وارد استان گلستان شدند.

معرفی قابلیت‌ها و ظرفیت‌های فرهنگی، ادبی و هنری استان گلستان، بررسی مشکلات، چالش ها، نیازها و دغدغه‌های فرهنگی استان، بررسی پروژه‌های عمرانی مرتبط با حوزه فرهنگ و دیدار با چهره‌های فرهنگی، ادبی و هنری استان و تجلیل از سرآمدان استان از اهداف سفر سه روزه اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس به گلستان است.

مرتضی آقاتهرانی نماینده تهران، ری، اسلامشهر، شمیرانات، احمد راستینه‌ هفشجانی نماینده شهرکرد، بن و سامان، محمدمهدی فروردین نماینده فیروزآباد، حسین میرزایی نماینده اصفهان و ورزنه، سیدعلی یزدی‌خواه نماینده تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس، مجید نصیرایی نماینده طبس، فردوس، سرایان و بشرویه، حسین جلالی نماینده رفسنجان و انار، زهراسادات لاجوری نماینده اسلامشهر، تهران، ری و شمیرانات، بیژن نوباوه نماینده تهران، اسلامشهر، ری و شمیرانات و احمد مبلغی اعضای حاضر در این سفر در کنار غلامرضا منتظری نماینده گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی و نایب رییس این کمیسیون به عنوان میزان اصلی حضور دارند.

معاونین وزارتخانه‌های فرهنگ و ارشاد اسلامی، ورزش و جوانان، میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی، معاون سازمان تبلیغات اسلامی در این سفر اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس را همراهی می کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha