رییس شورای شهر بجستان: فرسودگی تجهیزات مشکل تامین آب این شهر را افزایش داده است

گناباد- ایرنا- رییس شورای اسلامی شهر بجستان گفت: فرسودگی تجهیزات و اختلاف ارتفاع انتقال آب مشکلات تامین آب این شهرستان را افزایش داده است.

قاسم استاد زاده روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا  افزود: سطح اختلاف ۲۴۰ متری ارتفاع مسیر خط انتقال آب بین ایستگاهها موجب افزایش فشار مضاعف بر لوله های انتقال آب شهرستان بجستان می شود و علاوه بر این فرسودگی اتصالات موجب می شود که با اندک فشاری اتفاقهای متعدد در این بخش ایجاد شود که این مساله بحران آب را تشدید کرده است.

وی اضافه کرد: با توجه به افزایش انشعاب ها و به تبع آن افزایش مصرف آب شرب در بجستان، قطعی برق و یا خرابی اتصالات منجر به قطع آب شرب مخازن ذخیره سازی آب این شهرستان می شود و فرسودگی اتصالات و شیرفلکه ها و هدر رفت آب هم بر دامنه این مشکلات افزوده است.

رییس شورای اسلامی شهر بجستان گفت: ۸۰ درصد آب شرب شهر بجستان از فاصله حدود ۳۰ کیلومتری از ۲ حلقه چاه با (دبی) ۶۰ لیتر در ثانیه با قطر لوله ۳۰۰ با سطح اختلاف ارتفاع ۴۸۰ متر از محل استحصال آب تا مخزن سه هزارمتری توسط 2 ایستگاه با پمپاژ ۲۴۰متر تأمین می شود.

استادزاده افزود: با وجود افزایش سه برابری مصرف آب شرب در بجستان به دلیل ساخت شهرکهای مسکن مهر، مجتمعهای رفاهی بین راهی و شهرک صنعتی طی ۱۸ سال قبل در بجستان ولی تاکنون هیچ گونه افزایش مخزن ذخیره آب انجام نشده که این مساله بر دامنه بحران و مشکلات تامین آب شرب این شهرستان افزوده است.

وی با اشاره به پیگیریها و اعتبارات تخصیصی برای اجرای طرحهای آبرسانی بجستان و از جمله تخصیص ۵۰۰ میلیارد ریال از محل سفر استانی رییس جمهور و هیات دولت طی سال جاری به استان خراسان رضوی بدین منظور افزود: با صرف این اعتبار مخازن، تاسیسات آب شیرین کن، ایستگاه پمپاژ و مخزن و دستگاههای تصفیه خانه شهرک فرهنگیان طی یک سال آینده ساخته می شود که از این موارد ساخت مخازن توسط پیمانکاران در حال اجراست و عملیات اجرایی ساخت ایستگاه پمپاژ هم در آینده نزدیک شروع می شود.

مرکز شهرستان بجستان در فاصله ۲۷۸ کیلومتری جنوب غربی مشهد واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha