مصوبات سفر رییس‌جمهور در خصوص متروی مشهد پیگیری می‌شود

مشهد- ایرنا- استاندار خراسان رضوی گفت: در سفر استانی رییس‌جمهور برای اجرای پروژه قطار شهری مشهد اعتباراتی مصوب و منابع مالی پیش‌بینی شد اما با توجه به شرایط حاکم، این مطالبات نیاز به پیگیری دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، یعقوبعلی نظری روز پنجشنبه در جریان بازدید از خطوط ۳ و ۴ قطارشهری مشهد افزود: خطوط قطارشهری مشهد به رغم همه فراز و نشیب‌ها و مشکلات همچنان فعال است و پیگیری لازم برای تخصیص مصوبات سفر را خواهیم داشت.

مدیر عامل شرکت قطارشهری مشهد نیز در حاشیه این بازدید در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در سفر استانی رییس جمهور، ۲ هزار میلیارد تومان بودجه نقدی برای خطوط ۳ و ۴ قطارشهری مشهد اختصاص یافت.

کیانوش کیامرز اضافه کرد: افزایش ۵۰ درصدی انتشار اوراق مشارکت برای خطوط ۳ و ۴ از دیگر مصوبات سفر استانی رییس جمهور است و استاندار در بازدید امروز قول پیگیری تحقق این مصوبات را دادند.

وی خاطر نشان کرد: تاکنون عملیات حفاری یک کیلومتر و ۲۵۰ متر از تونل خط چهارم متروی مشهد به انجام رسیده است.

مدیر عامل شرکت قطارشهری مشهد خاطر نشان کرد: دستگاه حفاری از سمت ایستگاه مهر مادر در خواجه ربیع به سمت شهرک شهید رجایی در حال حفاری است و اکنون از ایستگاه خواجه ربیع عبور کرده و پس از تولید سگمنت‌های مورد نیاز به سمت میدان امام حسین (ع) مشهد حرکت خواهد کرد.

خط یکم قطار شهری مشهد به طول ۱۹ کیلومتر از پایانه غدیر نخریسی تا وکیل‌آباد اسفند ۱۳۸۹ به بهره‌برداری رسید و هم‌اکنون روزانه به طور میانگین ۱۳۰ هزار نفر در این مسیر جا به‌جا می‌شوند. مسیر توسعه ۴.۵ کیلومتری این خط نیز از ایستگاه غدیر تا فرودگاه مشهد در دهه فجر سال ۱۳۹۴ به بهره برداری رسید.

عملیات حفاری ۱۴.۵ کیلومتری خط دوم قطار شهری مشهد نیز از منطقه رضاشهر به سوی منطقه طبرسی شمالی پانزدهم بهمن ۱۳۹۴ به پایان رسید و اسفند سال ۱۳۹۵ مرحله نخست این خط به طول هشت کیلومتر بهره برداری شد.

اواخر اسفند ۱۳۹۶ نیز با بهره برداری از ۲ کیلومتر دیگر از مسیر این خط، ایستگاه‌های سعدی و شریعتی به صورت آزمایشی به بهره برداری رسیدند و در سفر اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۷ رییس جمهوری وقت به مشهد، این خط با خط یکم در ایستگاه شریعتی پیوند خورد و ادامه این خط در ایستگاه میدان شهید کاوه نیز ۱۸ مرداد همان سال بهره‌برداری شد.

عملیات حفاری خط سوم قطار شهری مشهد نیز به طول ۳۰ کیلومتر، که مسیر شهرک ابوذر تا قاسم آباد را پوشش می‌دهد از نیمه دوم فروردین سال ۱۳۹۵ آغاز شده است.

عملیات حفاری خط چهارم نیز به طول ۱۷.۵ کیلومتر از انتهای خواجه ربیع تا شهرک شهید رجایی با ۱۵ ایستگاه از خرداد ۱۴۰۰ آغاز شد.
 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha