۲۳ تیر ۱۴۰۱، ۱۷:۵۴
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 84821180
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

 بیش از ۵۲ درصد جمعیت زنجان تحت پوشش تامین اجتماعی هستند

زنجان - ایرنا - مدیر کل تامین اجتماعی استان زنجان گفت: بیمه شدگان تامین اجتماعی این استان قبل از انقلاب، ۷ درصد جمعیت را شامل می شد که اکنون به بیش از ۵۲ درصد رسیده و این موضوع نشان می هد چتر حمایتی تامین اجتماعی زنجان بسیار قوت گرفته است.

به گزارش ایرنا، محمود عزیزخانی روز پنجشنبه به مناسبت هفته تامین  اجتماعی و در نشست خبری با خبرنگاران استان با اشاره طبق  سرشماری جمعیت در سال ۹۵، جمعیت این استان بالغ یک میلون و ۵۷۴ هزار و ۶۱  نفر بود، افزود: از این تعداد تا پایان خرداد سال جاری، جمعیت تحت پوشش اداره بیمه تامین اجتماعی استان به ۵۷۱ هزار و ۵۵۳ نفر رسیده است.

وی با بیان اینکه این جمعیت بیمه شده به ۲ شاخه بیمه شدگان و مستمری بگیران تقسیم می شوند اضافه کرد: در بحث بیمه شدگان به  ۴۷۳ هزار و ۲۹۳ نفر و در شاخه مستمری بگیران ۹۸ هزار و ۶۰ نفر خدمات مورد نیاز ارائه می شود.

این مسوول با بیان اینکه بیمه شدگان ما بصورت کلی بیمه شده های  اجباری، حرف و مشاغل آزاد، اختیاری، بیمه شدگاه خاص، کمک دولتی یارانه دولتی و بیمه بیکاری غیر تقسیم می شود ادامه داد: در بیمه شده اجباری ۱۲۳ هزار و ۵۵۹ نفر تحت پوشش داریم که  درحرف مشاغل بحث بیمه زنان خانه دار و دانشجویان را شامل می شود ۳۲ هزار  بیمه شده هستند.

عزیزحانی شمار بیمه شدگان اختیاری این استان را سه هزار و ۶۷  نفر عنوان کرد و افزود:  در بحث بیمه شدگاه خاص نیز ۳۵ هزار و ۴۴۸ هزار نفر و در بخش بیمه  بیکاری نیز به ۲ هزار و ۳۱۴ نفر خدمت ارائه می شود.

 مدیر کل تامین اجتماعی  استان زنجان با اشاره به اینکه کل کارگاه های فعال استان تا پایان خرداد امسال ۱۴ هزار و ۶۹۰ کارگاه را شامل می شود، ادامه داد: از دید سازمان تامین اجتماع و بیمه ای، کارگاههای حتی یک نفر کارگر داشته باشد، حق بیمه پرداخت می کنند، جزو آمار  محسوب می شود.

وی با اشاره به اینکه از کارگاههایی که بین صفر تا ۵ نفر بیمه شده  در استان دارند، ۱۱ هزار و ۶۷۲ کارگاه را شامل می شود، اظهار داشت: بین ۶ تا ۱۰ نفر بیمه شده یکهزار و ۳۷۵ کارگاه، بین ۱۱ تا ۵۰ نفر یکهزار و ۲۸۳ کارگاه، ۵۱ تا ۱۰۰ نفر بیمه شده  ۱۸۶ کارگاه و ۱۰۰ به بالا بقیه این عدد  را شامل می شود.

عزیزخانی با بیان اینکه  این اداره کل، در شاخه بیمه ای و درمانی نیز  با تمام قدرت و  با هفت شعبه  دائمی در بحث بیمه ای  خدمت رسانی می کند، خاطر نشان کرد: یک شعبه اقماری، چهار کارگزاری اصلی  و ۲ کارگزاری اقماری و در بخش درمان  نیز با ۲ بیمارستان و پنج درمانگاه خدمات مورد نیاز را به گروههای هدف ارائه می کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha