فرماندار: مشارکت و کمک مردم مهاباد در مدیریت کرونا قابل قبول است

مهاباد - ایرنا - فرماندار ویژه مهاباد گفت: مشارکت مردم و کمک خیران این شهرستان در بحران شیوع کرونا قابل قبول بوده و در سطح کشور کم نظیر است.

به گزارش ایرنا، امیر قادری روز پنجشنبه در جلسه اندیشی با تشکل‌های مردمی افزود: همت خیران و بزرگ مردان این شهرستان در جمع آوری کمک‌های مردمی، احداث بیماری موقت و همچنین کمک به تامین تجهیزات بیمارستانی قابل تقدیر است.

وی ادامه داد: شهرستان مهاباد دارای شخصیت های بزرگ در زمینه‌های گوناگون بوده که مشارکت و تعامل با آنها زمینه رفع دغدغه‌های مردم را فراهم خواهد کرد.

فرماندار ویژه مهاباد با بیان اینکه سبقه تاریخی مهاباد گواه بر وجود انسان های بزرگ در این شهرستان است، اضافه کرد: خیران بسیار بزرگوار و نیک اندیشی در مهاباد به فرمانداری مراجعه کرده که به صورت پنهان مبالغ قابل تاملی را برای کمک به هم نوعان خود در نظر می‌گیرند.

قادری در ادامه این نشست در پاسخ به مسایل مطرح شده از طرف نمایندگان سمن ها گفت: برخورد با دستفروشان و جمع آوری آنها بدون ایجاد فرصت اشتغالزایی منطقی نیست اما مدیریت و ساماندهی آنها برای نظم دهی به فعالیت این قشر در دستور کار قرار دارد.

وی همچنین از اصحاب رسانه خواست ضمن حفظ آبروی مدیران و مسوولان نقدهای منصفانه خودا را منتقل و به مسایل اجتماعی و آسیب‌های سطح شهرستان ورود پیدا کنند.

فرماندار ویژه مهاباد با اشاره به معضل ترافیک نیز افزود: احداث پیاده راه و سنگ فرش در راستای کاهش ترافیک و دسترسی راحت شهروندان به هسته مرکزی شهر از میدان منگوران آغاز شده و برنامه داریم باتوجه به استقبال شهروندان این طرح را در خیابان جمهوری اسلامی نیز پیاده کنیم.

وی همچنین از ابلاغ قانون اجاره بها خبر داد و یادآور شد: طبق این ابلاغیه که جنبه قانونی دارد امکان ورود و جلوگیری از افزایش بی رویه اجاره مسکن در سطح شهرستان برای ما فراهم شده و از طریق اداره صنعت، معدن و تجارت پیگیری این موضوع خواهیم بود.

قادری تشکیل خانه محله و خانه تشکل‌ها را ضروری دانست و گفت: برخورد با پدیده های اجتماعی و فرهنگ های غلط که هنجارشکن بوده نیز در دستور کار قرار دارد و در این رابطه نیز نقش رسانه بویژه صداوسیما در ترویج فرهنگ غنی و آداب و رسوم محلی تعیین کننده است.

فرماندار ویژه مهاباد در خصوص وضعیت راه های ارتباطی هم ادامه داد: در سفر ریاست جمهوری بیش از هفت هزار میلیارد تومان برای بهبود راه های ارتباطی آذربایجان غربی اختصاص یافته که هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان آن به جنوب استان اختصاص دارد.

قادری هزینه پروژه‌های راهداری را بسیار زیاد دانست و تاکید کرد: برای هر کیلومتر آسفالت با استانداردهای لازم بیش از ۱۵ میلیارد تومان برآورد شده و باتوجه به محدودیت منابع مالی دولت باید براساس اولیت اعتبارات را هزینه کنیم.

وی با تاکید از به برگزاری متوالی نشست با انجمن‌های مردمی اظهار کرد: خدمت رسانی به مردم و رفع مشکلات آنان وظیفه اصلی مسوولان بوده و ما هم تمام تلاش خود را برای بهبود و رضایت شهروندان بکار خواهیم گرفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha