۲۳ تیر ۱۴۰۱، ۲۱:۰۰
کد خبرنگار: 1285
کد خبر: 84821537
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۷۰ بیمار جدید مبتلا به کرونا در چهارمحال و بختیاری شناسایی شد

شهرکرد- ایرنا- رییس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری گفت: در شبانه‌روز گذشته ۱۵۳ بیمار مشکوک به علائم بالینی کرونا به مراکز بهداشتی و درمانی استان مراجعه کردند که از این تعداد آزمایش ۷۰ بیمار مثبت قطعی اعلام شد.

علی احمدی عصر پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: از بیماران جدید ۱۰ نفر بستری شدند و ۶۰ بیمار نیز به صورت سرپایی تحت درمان قرار گرفتند.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۴۱ بیمار در بخش کرونا مراکز درمانی استان بستری هستند که از این تعداد حال عمومی یک بیمار وخیم است و در بخش مراقبت‌های ویژه قرار دارد.

رییس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: در شبانه‌روز گذشته مورد فوتی ناشی از کرونا در استان به ثبت نرسید و مجموع فوتی‌های ناشی از این ویروس کماکان یک هزار و ۸۴۹ نفر است.

احمدی افزود: زنگ خطر شکل‌گیری موج هفتم کرونا در استان نواخته شده است و چنانچه مردم در تزریق دُز یادآور و رعایت پروتکل‌های بهداشتی اهتمام ویژه‌ای به کار نگیرند احتمال اینکه با طغیان و موج هفتم کرونا مواجه شویم بسیار است.

وی با اشاره به فعال‌سازی مجدد پایگاه‌های تجمیعی واکسیناسیون در شهرستان‌های استان، خاطرنشان کرد: علاوه‌بر فعالیت ۳۰۰ مرکز خدمات جامع سلامت در استان، در هریک از شهرستان‌ها یک پایگاه تجمیعی واکسیناسیون فعال شده است و در کنار آن همه مراکزی که پیش از این نمونه‌گیری تشخیص کرونا انجام می‌دادند پذیرای مردم برای تزریق واکسن هستند.

رییس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه کمبودی در خصوص واکسن کرونا در استان وجود ندارد، اظهار داشت: تا موج جدید شکل نگرفته برای کاهش پیامدهای آن و به حداقل رساندن خسارت‌ها مردم باید دُز یادآور را تزریق کنند.

احمدی همچنین بر رعایت پیش از پیش پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم تاکید کرد و گفت: پوشش ماسک در استان به کمتر از ۱۰ درصد رسیده است که باید در این خصوص همکاری بیشتری انجام گیرد و از تجمع در مکان‌های سربسته دوری کرد.

به گزارش ایرنا، بر اساس آخرین رنگبندی شهرستان بروجن در وضعیت نارنجی (پرخطر)، شهرستان‌های شهرکرد، سامان، اردل، کوهرنگ و خانمیرزا در وضعیت زرد (خطر متوسط) و شهرستان‌های لردگان، بن و فارسان در وضعیت آبی (خطر کم) شیوع کرونا قرار گرفته‌ است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha