۲۴ تیر ۱۴۰۱، ۱۶:۰۰
کد خبرنگار: 750
کد خبر: 84821843
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

امام‌جمعه شاهرود: ترویج فرهنگ غدیر سعادت دنیا و آخرت را تضمین می‌کند

شاهرود - ایرنا - امام‌جمعه شاهرود گفت: ترویج، نهادینه‌کردن و گسترش فرهنگ غدیر در تمامی جوامع، سعادت دنیا و آخرت را تأمین و تضمین می‌کند.  

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام عباس امینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شاهرود در مسجد و حسینیه قلعه این شهر با بیان اینکه عید غدیر بزرگترین عید شیعه است، افزود: اگر غدیر نباشد، قربان، فطر و جمعه، معنا پیدا نمی‌کند، غدیر سعادت دنیا و آخرت را تأمین و تضمین می‌کند.

وی فرهنگ غدیر را فرهنگ جهانی و ادامه دار خواند و ابراز داشت: اگر بخواهیم آینده عالم روی آسایش، آرامش و امنیت را ببیند باید فرهنگ غدیر در جهان گسترش یابد.

خطیب جمعه شاهرود ادامه داد: روزگاری خواهد رسید که مردم  برای انتخاب مدیریت کشور به بلوغ برسند و غدیری رأی دهند.

وی به آداب روز عید غدیر اشاره کرد و اظهار داشت: روزه، نماز، عیدی دادن و دیدار سادات به عنوان آداب این روز توصیه شده است.

امام جمعه شاهرود افزود: امسال به دلیل کاهش موارد مبتلایان به ویروس کرونا بعد از چند سال در عصر روز یکشنبه هفته آینده واقعه غدیر به منظور آگاهی بیشتر جوانان از این رویداد در این شهر بازخوانی می‌شود.

امینی ۳۳ سال امامت امام هادی(ع) را یکی از سخت‌ترین دوران‌ها خواند و افزود: امام هادی(ع) در خفقان عباسی و حکومت پنج خلیفه ظالم، معارف بلند زیارت جامعه، تبیین دین، تقویت شیعه، شبکه سازی گسترده و همچنین آماده کردن مردم برای دوران غیبت امام زمان(عج) را در دستور کار داشت.

وی به ۲۰ ذی الحجه سالروز ولادت امام کاظم(ع) اشاره کرد و گفت: در روایتی ایشان می فرمایند کسی که نارضایتی و غضب خداوند را به وجود آورد به طور یقین از غضب مردم در امان نخواهد بود.

امام جمعه شاهرود ادامه داد: امام کاظم(ع) در دوران خود به تربیت شاگرد، ترویج معارف و جریان‌سازی در دفاع از مکتب اهل بیت(ع) اهتمام ورزید.

امینی به بیانات مقام معظم رهبری در پیام به حجاج اشاره کرد و گفت: وحدت پایه اساسی حج است، امروزه شرایط و زمینه تقویت وحدت به دلیل پیدایش نگاه نو اندیشمندان و جوانان، آفریده شدن پدیده مقاومت و تحقق الگوی موفقیت حاکمیت در ایران، فراهم شده است.

 وی به سفر رییس جمهور آمریکا به منطقه اشاره کرد و اظهار داشت: این رییس جمهور به دنبال اهدافی از جمله جبران حیثیت از دست رفته خود در افغانستان، نمایش اتحاد، دادن تنفس مصنوعی به رژیم اشغالگر در آستانه زوال و به دست آوردن رأی نمایندگان مجلس برای دوره بعد ریاست جمهوری در آمریکا است.

امام جمعه شاهرود ادامه داد: هدف مهمتر این سفر برجسته‌تر کردن ایران هراسی برای کشورهای منطقه است.

امینی به مذاکرات هسته‌ای اشاره کرد و ابراز داشت: تسلیم و مذاکره با دشمن تورم و مشکلات اقتصادی کشور را حل نمی کند، برخی کشورها که در دامان آمریکا هستند با مشکلات بزرگ اقتصادی دست و پنجه نرم می‌کنند.

سالروز تاسیس شورای نگهبان، گرامیداشت هفته بهزیستی، روز تأمین اجتماعی، صرفه‌جویی در مصرف حامل‌های انرژی و تاکید بر تزریق واکسن دُز یادآور، از جمله موارد مطروحه توسط خطیب جمعه شاهرود بود.        

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha