۲۴ تیر ۱۴۰۱، ۱۴:۵۸
کد خبرنگار: 2201
کد خبر: 84821886
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه دزفول: بهبود وضعیت و شوک اقتصادی در مقابل گرانی و تورم در پیش است

دزفول-ایرنا- خطیب جمعه دزفول با اشاره به اقدامات عزتمندانه دولت در مذاکرات هسته‌ای و دیپلماسی اقتصادی گفت: به زودی شاهد بهبود وضعیت و شوک اقتصادی در مقابل گرانی و تورم در کشور خواهیم بود.

به گزارش ایرنا حجت الاسلام سیدمحمدعلی قاضی دزفولی در خطبه‌های نمازجمعه دزفول در مصلای امام علی (ع) این شهر افزود: آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها با مشاهده اقتدار و اثرگذاری جمهوری اسلامی دچار سردرگمی و حسرت بیشتری می‌شوند.
وی با بیان اینکه اروپایی‌ها در مسائل بین المللی دست پاچه شده و مدام راهبرد عوض می‌کنند، گفت: دشمنان تصور می‌کنند با تعویض راهبرد، برنامه و نقشه می‌توانند کاری از پیش ببرند.
امام جمعه دزفول بیان کرد: رئیس جمهور کودن آمریکا  در منطقه راه افتاده و تصور می‌کند می‌تواند منطقه را علیه جبهه مقاومت با اسرائیل منسجم کند ولی هرچه پیش می‌رود مستاصل تر می‌شود.
وی تهدیدهای دشمن را طنزگونه خواند و افزود: دغل بازی‌های برجامی آنها با بهانه‌ها و بدعهدی‌ها نیز کاری برایشان از پیش نمی‌برد زیرا با وجود شرایط سیاسی بین المللی، جنگ اوکراین و موضوع انرژی به طور قطع باید به تعهدات خود عمل کنند.
حجت الاسلام قاضی دزفولی بر ضرورت تداوم مقاومت ملت ایران در مقابل سیاست‌های دشمن تاکید کرد و گفت: با  اقدامات عزتمندانه دولت ایران در مذاکرات هسته ای و برجام، شکل گیری  دیپلماسی فعال اقتصادی و عضویت در گروه‌های اقتصادی مختلف دنیا به زودی شوک اقتصادی در مقابل گرانی و تورم در کشور اتفاق خواهد افتاد.
وی افزود: دشمن اکنون با توجه به مقاومت و ایستادگی ما و اعمال تحریم‌ها خود دچار شکنندگی اقتصادی شده‌اند و ناچارند تحریم‌ها را بردارند.

دستورالعمل‌های بهداشتی کرونا رعایت شوند

خطیب جمعه دزفول در فرازی دیگر از خطبه‌های نماز جمعه از دست اندرکاران برنامه‌های دهه امامت، ولایت و عید غدیر نیز قدردانی کرد و گفت: باتوجه به افزایش آمار کرونا در کشور رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی ضروری است تا بتوانیم از این شرایط نیز عبور کنیم.
وی همچنین ولادت امام هادی(ع) و عید غدیر را به دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت تبریک گفت و افزود: عید غدیر را باید به جایگاه اصلی آن برگردانیم و پیام آن را جهانی کنیم زیرا مسلمانان همانقدر که از غدیر فاصله گرفتند از صلح، آرامش و امنیت جهانی نیز فاصله گرفتند.
حجت‌الاسلام قاضی دزفولی با بیان اینکه فلسفه اصلی امامت ائمه اطهار، شباهت جویی انسانها با این حضرات است، گفت: باید در زندگی، رفتار، گفتار، اندیشه و تفکرمان شبیه ائمه اطهار شویم.

نیازمند طرح و برنامه برای ارائه خدمات تامین اجتماعی به مشمولان هستیم

امام جمعه دزفول همچنین روز تامین اجتماعی را گرامی داشت و بیان کرد: سازمان تامین اجتماعی بازوی تحقق عدالت اجتماعی در کشور و جامعه است.

وی با اشاره به تبیین سیاست‌های تامین اجتماعی توسط مقام معظم رهبری افزود: نیازمند طرح و برنامه برای افراد مختلف مشمول تامین اجتماعی و ارائه خدمات به آنها هستیم.
حجت الاسلام قاضی دزفولی گفت: بیکاری، پیری، بازنشستگی، بی‌سرپرستی، حوادث و سوانح خدمات بهداشتی و درمانی زندگی افراد را تحت تاثیر قرار می‌دهد وهمه آحاد جامعه حق بهره مندی از خدمات مربوطه را دارند.

وی افزود: دولت مکلف است از محل درآمدهای عمومی،  خدمات و حمایت‌های مالی و خدماتی برای آحاد جامعه ارائه کند تا عدالت احتماعی محقق شود.
امام جمعه دزفول ضمن قدردانی از مسوولان تامین اجتماعی اظهارداشت: مسوولان باید با دقت، ظرافت و انصاف این قوانین را اجرا و موجبات رضایتمندی مردم را فراهم کنند.

وی سالروز تاسیس شورای نگهبان به دستور امام راحل را نیز گرامیداشت و افزود: اگر شورای نگهبان نبود دشمن می‌توانست به ارکان نظام ورود و ضربه خود را به نظام وارد کند.

دشمن به دنبال پاکزدایی ارزش‌های انسانی است
خطیب جمعه دزفول به اتفاقات سیاسی اجتماعی کشور اشاره کرد و گفت: در داخل عده ای خودفروخته بدون هیچ مواجبی به دشمن خدمت و وقیحانه حرمت شکنی کردند و به نوعی پیاده نظام دشمن شدند.

وی افزود: افراد متدین نباید اراجیف این افراد را تکرار کنند بلکه به تبیین هنرمندانه زیبایی های غیرت و شرف و پاکدامنی بپردازند.

حجت‌الاسلام قاضی دزفولی اظهارداشت: دشمن به دنبال لودگی و پاکزدایی ارزش‌های انسانی است و قصد دارد قبح گفت وگوهای زشت را بریزد که باید دشمن را از رسیدن به اهداف شومش بازداشت.

وی افزود: برخی از این افراد بحث مخالفت با حجاب راه می‌اندازند تا حواس‌ها را از دزدی‌ها پرت کنند لذا نباید در دام این بازی گرفتار شویم.
امام جمعه دزفول گفت: نگاه ابزاری به زن در غرب و حرمت و کرامت زن در اسلام باید تبیین شوند و 
با زبان مهربانی و احترام امربه معروف و نهی از منکر کرد و حجاب را ترویج داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha