۲۴ تیر ۱۴۰۱، ۱۴:۴۴
کد خبر: 84821927
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه قشم: آرمان بزرگ اسلام عید سعید غدیرخم است

قشم - ایرنا - امام جمعه قشم با بیان اینکه جریان غدیرخم یک حرکت جهانی و بین المللی است، گفت: آرمان بزرگ اسلام عید سعید غدیرخم است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام غلامرضا حاجبی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته قشم که با حفظ شیوه نامه های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی در مصلی امام علی(ع) این شهرستان برگزار شد، با تبریک فرا رسیدن ولادت حضرت امام علی النقی الهادی (ع) و عید سعید غدیرخم به همه مسلمان جهان و همه بشریت اظهار داشت: عید سعید غدیرخم خود یک آرمانی دارد و آن آرمان اتحاد جامعه بشری و نه فقط مسلمان ها است.

وی توضیح داد: خداوند سبحان به ما در روز عید غدیر پیغام و پیام بین المللی داده است و آن رجوع به متخصص عقلانی است، اگر غیر از این خدا فرمایش می فرمود تعجب باید می کردیم، جامعه که بدون متخصص نباید رها شود و به مردم هم باید گفته شود که رجوع به متخصص امر عقلانی است، خدا غیر از امر عقلانی که نباید صحبت کند، حکیم است.

امام جمعه قشم ادامه داد: در روز غدیرخم وقتی پیامبر(ص) دست امیرالمومنین(ع) را بلند کرد که علی بن ابیطالب(ع) متخصص در سعادت و ابد شما است به این باید بپیوندین چرا که حق با علی(ع) و علی(ع) خود حق است، اینجا اگر رفتید سعادت دنیا و آخرت تان فراهم است.

حجت الاسلام حاجبی اضافه کرد: از این رو پیام جهانی و فطرت پسند غدیر برای آدمیان و عالمیان ابلاغ شد، نگویید فرهنگ غدیر فرهنگ مختص شیعه است، موضوع بحث مدیریت جامعه در صاحات مختلف آن از جمله سیاستش، فرهنگش، اقتصادش، نظامی اش است، این باید متخصص و صاحب عقل و دانش باشد، مسئله غدیر یک مسئله عقلانی و جهانی است و این را باید مد نظر داشته باشیم.

وی گفت: مسئله غدیر همین آرمانی است که جمهوری اسلامی تکیه بر آن دارد و محور مقاومتش تکیه بر آرمان عاشورای سیدالشهدا(ع) دارد، این دو جریان است که انقلاب را پیش می برد.

امام جمعه قشم افزود: آنچه که رهبری معظم انقلاب آن را به نام اکسیر نامیدند و فرمودند اکسیر وحدت و معنویت است، آن عصاره ای که حیات بخش است، مسئله وحدت در کنار معنویت مثل صف های نماز و طَوافی است که حاجیان در بیت الله الحرام انجام می دهند، نمادی است مسئله حج این نماد در جامعه و جوامع اسلامی باید خودش را نشان دهد.

وی گفت: ۲ عنصر سیاسی و معنوی که امت اسلامی را به اوج عزت و سعادت می رساند، یعنی هم مسئله سیاسی و معنوی، مسئله سیاسی آن همین وحدت است و مسئله دیگر بحث از معنویت است که اینها باید در کنار هم باشند.

حجت الاسلام حاجبی اظهار داشت: دشمن خلاف این را می خواهد عمل کند در حوزه سیاسی دشمن در مقابل وحدت تفرقه افکنی و اختلاف اندازی می کند، گاهی توسط یک عالم یا علما و گاهی یک فردی که با نفوذ اجتماعی است این را باعث می شود که گفتارش و رفتارشان تفرقه بیاندازد.

وی با بیان اینکه این کار، برنامه و توطئه دشمن است، یادآور شد: عوامل دشمن که در داخل کشور هستند و نادان هایی که می خواهند تفرقه ایجاد کنند، کوتاه بینی می کنند و یک عده قداره کش های خارج نشین اینها همان عوامل دشمن هستند که این عامل اصلی سعادت و عزت یک جامعه که بیان از وحدت بود را می خواهند برهم بزنند.

امام جمعه قشم ادامه داد: درحوزه معنویت هم دشمن می خواهد سبک زندگی غربی را ترویج کند که این ترویج سبک زندگی غربی گاهی خودش را در طمعکاری های مالی و اختلاس ها، گاهی در حقوق های نجومی و گاهی هم در همین مناسبت های اجتماعی که در شهرها، خانواده ها و افراد می بینیم مثل بد حجابی ها، بی حجابی ها و یک افعالی زشتی که جامعه اسلامی را بد نمایش می دهد، نشان داده می شود.

وی با بیان اینکه دشمن می خواهد با این کارها مردم را در مقابل همان ۲ جریان یعنی وحدت سیاسی و معنویت قرار دهد، افزود: در حوزه سیاسی به حمدالله تحقق الگوی موفقیت حاکمیت اسلامی در ایران اسلامی است این هم زیستن مسلمانان در کنار یکدیگر حتی ادیان دیگر، آن آرمان، آن کار دشمن و این نمونه ای بر خلاف کار دشمن است.

حجت الاسلام حاجبی توضیح داد: در حوزه معنوی هم وجود اندیشمندان، جوانان و علمای بزرگ با طرح دیدگاه های نو در معرفت، خطوط سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و همچنین آفریده شدن معجزه آسای مقاومت در قلب دنیای اسلام است دشمن به دنبال ناامید کردن مردم از این ۲ جریان وحدت و معنویت است و جمهوری اسلامی نمونه بدل آن را خواهد زد و می بینید که به حمدالله اینگونه است، جریان مقاومت یک جریان محکم و اصیل شده است.

وی گفت: امروز در دنیای اسلام در جنوب غرب آسیا و حتی در بعضی از کشورهای اروپایی حداقل تفکر مقاومت جریان دارد این در کوتاه مدت خودش را در قالب های دیگر نشان خواهد داد.

امام جمعه قشم افزود: آمریکا به عنوان سردمداری این جریان دشمن و نفاق وارد منطقه می شود، این مردک عجوز نادان خود را وارد جنوب غرب آسیا و منطقه می کند که بتواند تفرقه افکنی کند، البته انسان های نادانی هم هستند به این قدرت های پوشالی می خواهند تکیه بزنند، تکیه گاه حاکمان منطقه باید به مردمش و به همسایگانش باشد اما برخلاف اسلام تکیه آنها به بیگانگانی که خودشان امروز در مسئله نفت و انرژی در اروپا و آمریکا مانده اند و باید به دوران استفاده از ذغال سنگ برگردنند.

وی با طرح این سوال که چرا کشورهای منطقه باید به اینها تکیه کنند، گفت: کسی که آمده است که برای بدهی های بسیار زیادش چاره اندیشی کند ما می گویم ایران هراسی و ضربه زدن به جریان مقاومت در ذهن مردم منطقه مردود است.

حجت الاسلام حاجبی اظهار داشت: ما امروز سلاح می فروشیم، سعودی ها باید سلاح بخرند که جیب آمریکاییها را پُر کنند اندکی از بدهی آنها کم شود، مسلمانی این باید باشد این عزت و افتخار برای جمهوری اسلامی است، علنا" گفتیم و عملا" انجام دادیم هر جریانی بر خلاف رژیم منحوس صهیونیستی باشد نه تنها در کنار آن هستیم، بلکه آن را مسلح خواهیم کرد.

وی افزود: این جریان مبارک امروز استوار و محکم است، البته رهبری امام المسلمین یقینا" بیشترین تاثیر را در جهان اسلام و محور مقاومت داشته است و این ها آرمانش از آرمان غدیر است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha