۲۴ تیر ۱۴۰۱، ۱۵:۲۰
کد خبرنگار: 1423
کد خبر: 84821998
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اقتدار ایران در سایه ولایت فقیه به جهان اثبات شده است

ایلام - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: فروختن پهپادهای ساخت ایران به کشور قدرتمند روسیه و شناسایی و دستگیری معاون سفیر انگلیس به جرم جاسوسی نشان دهنده اقتدار و عظمت ایران اسلامی در سایه مدیریت و داریت ولایت فقیه است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین اله نور کریمی تبار در خطبه های نماز جمعه ایلام اظهار داشت: زمان محمدرضاشاه با اشاره و خواست انگلیس بحرین از ایران جدا و مستقل شد و دولت وقت ایران توان مقابله با خواست انگلیس را نداشت، ولی اکنون معاون سفیر انگلیس به جرم جاسوسی و بررسی خاک منطقه ای از ایران شناسایی و بازداشت شده است.

وی افزود: ولایت فقیه جلوه ای از امامت و ولایت اهل بیت در کشور و اشاعه دهنده تفکر اهل بیت (ع) در سطح جامعه در راستای عزتمندی و استقلال ایران اسلامی است، در حالی که زمان رژیم پهلوی نگاه غالب حکومت طاغوت ذلت پذیری در برابر آمریکا و وابستگی مطلق به غرب بود، اما اکنون با وجود مشکلات و موانع میزان صادارات غیرنفتی تولید ایران به بازارهای جهانی بیشتر از صادارت نفتی است.

خطیب جمعه ایلام به موضوع عید بزرگ غدیر اشاره کرد و یادآور شد: ۲۷ تیرماه برابر با ۱۸ ذیقعده عید غدیر و بزرگترین عید اسلام است که شیعه در معرفی کامل و جامع این عید به جهانیان کوتاهی کرده و تبعات این کوتاهی در طول سالیان تاکنون در بین جامعه مسلمان و به ویژه تشییع مشهود است.

کریمی تبار ادامه داد: غدیر مهمترین عید و حادثه دین اسلام از نظر خداوند و قرآن کریم است اما آن طور که باید معرفی نشده و به فرموده پیامبر اسلام (ص) حضرت امیرالمومنین (ع) معیار و مرز حق و امامت جزء ارکان اصلی دین اسلام است و در واقع غدیر تنها یک عید دینی و مذهبی نیست بلکه غدیر یک فرهنگ و مکتب برای تکامل عقلایی جامعه است و اهل بیت به عنوان پیشوای شایسته معصوم از طرف پروردگار مدیریت جامعه را بر عهده دارند.

وی اضافه کرد: ولایت پذیری مردم از اهل بیت به دستور صریح قرآن مورد تاکید قرار گرفته است و طبق آیات قران افراد مومن باید ایمان به خدا، رسول و اهل بیت را مد نظر داشته باشند.

وی با بیان اینکه تبری و تولا در خصوص اهل بیت (ع) از فروع مهم دین محسوب می شود که باید مد نظر مسلمانان قرار داشته باشد، تاکید کرد: مومن واقعی باید سبک زندگیش برگرفته از الگو و سیره اهل بیت باشد و به جای خودباختگی غربی در سبک زندگی و پوشش از منش اهل بیت الگوگیری کند و حتی در زمان ایران باستان نیز پوشش و حجاب در زندگی مردم تجلی داشته و دین اسلام آن را تکمیل کرده است.

وی در پایان از اداره کل بهزیستی به جهت برپایی میز خدمت در مصلی به مناسبت آغاز هفته بهزیستی و رسیدگی به محرومان و مددجویان تقدیر کرد و درگذشت دکتر عبدالخالق کیخاوندی پزشک حاذق ایلامی را که در همه لحظات زندگی خود در کنار مردم بود را تسلیت گفت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha