۱۰۳ هکتار از اراضی ملی در جزیره قشم رفع تصرف شد

قشم - ایرنا - رییس کل دادگستری استان هرمزگان از رفع تصرف ۱۰۳ هکتار از اراضی ملی در جزیره قشم خبر داد.

به گزارش ایرنا از اعلام روز جمعه روابط عمومی دادگستری استان هرمزگان،  مجتبی قهرمانی اظهار داشت: این رفع تصرفات به دستور دادستان عمومی و انقلاب شهرستان قشم و با هدف احقاق حقوق مردم و مقابله با زمین‌خواری انجام شده است.

وی توضیح داد: ساخت و سازهای غیر مجاز موجود در این اراضی نیز توسط یگان حفاظت منطقه آزاد قشم و ماموران نیروی انتظامی تخریب شده است.

رییس کل دادگستری استان هرمزگان خاطر نشان کرد: این ساخت و سازهای غیرقانونی شامل دیوارچینی، پی سنگی و سد و بند خاکی بود که در شهر درگهان و خارج از محدوده طرح هادی روستاهای نقاشه، سهیلی، تلمبو و دیرستان قرار داشت.

قهرمانی اضافه کرد: ارزش تقریبی این اراضی، افزون بر ۵ هزار و ۱۸۰ میلیارد ریال است که پس از رفع تصرف، به بیت المال اعاده شده است.

وی با اشاره به اینکه یکی از گلوگاه‌های فساد، تصرف اراضی ملی و دولتی است، تاکید کرد: بر اساس اهداف و اولویت‌های دوره تحول و تعالی قوه قضاییه، با هرگونه زیاده خواهی و تخلف در این خصوص، قاطعانه برخورد خواهد شد.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر داز توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha