۲۵ تیر ۱۴۰۱، ۹:۴۵
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 84822380
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۷۹۵ تُن دانه روغنی کلزا از کشاورزان خراسان‌شمالی خرید تضمینی شد

بجنورد- ایرنا- مدیر تعاون روستایی خراسان شمالی گفت: تحویل دانه روغنی کلزا در این استان به مراکز دولتی به پایان رسید و ۷۹۵ تن این محصول از کشاورزان خرید تضمینی شد.

جلیل رمضانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: امسال برداشت محصول کلزا از سطح یکهزار و ۲۰۰ هکتار از مزارع خراسان شمالی پایان یافت که ۲ هزار تن از این محصول برداشت و ۷۹۵ تن آن خرید تضمینی شد.

وی با بیان اینکه میزان برداشت محصول کلزا در سال گذشته نیز حدود ۲ هزار تن بود، افزود: بارندگی های فصل بهار در سالجاری شرایط مناسبی را برای کلزا فراهم کرد و خشکسالی خسارت کمتری به این محصول وارد کرد.

مدیر تعاون روستایی خراسان شمالی افزود: امسال هفت مرکز خرید دانه روغنی کلزا توسط شرکت های تعاون روستای خراسان شمالی در راستای حمایت از کشاورزان و کاهش هزینه های حمل و نقل برای تولیدکنندگان تعداد در سطح استان راه اندازی شد.

وی افزود: فرآیند خرید توافقی کلزا از اواسط خرداد ماه در خراسان شمالی آغاز شد و تمامی محصول خریداری شده به کارخانجات روغن کشی حمل شده است.

 کلزا یکی از گیاهان مناطق معتدل است و سازگاری خوبی هم با این نوع اقلیم دارد و البته در کنار آن، سایر دانه های روغنی از جمله آفتابگران و کنجد نیز در خراسان شمالی کشت می شود.

خراسان شمالی در زمینه تولید دانه روغنی کلزا رتبه نهم را در بین استان‌ها دارد و کشاورزان خراسان شمالی امسال در سطح یکهزار و ۲۰۰ هکتار دانه روغنی کلزا کشت کردند و قیمت هر کیلوگرم دانه روغنی کلزا در قالب خرید تضمینی در سال جاری ۱۵ هزار تومان است.

خراسان شمالی ۳۴۴ هزار هکتار عرصه کشاورزی دارد که از این سطح ۳۰۰ هزار هکتار را اراضی زراعی  و مابقی را باغ تشکیل می دهد که حدود ۸۰ هزار بهره بردار بخش کشاورزی  محسوب می شود.

بیشترین شاغلان استان در بخش کشاورزی اشتغال دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha