از سفر وزیر اقتصاد به ایلام تا افزایش اعتبارات اربعین

ایلام - ایرنا - سفر وزیر اقتصاد، اختصاص درآمدهای مالیاتی نفت و گاز غرب به ایلام، تعطیلی ادارات مهران و دهلران به علت گرد و غبار و افزایش اعتبارات اربعین از جمله اخبار هفته گذشته استان ایلام بود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، روز پنجشنبه گذشته و در سفری کوتاه ایلام میزبان  وزیر اقتصاد بود و سید احسان خاندوزی در دیدار با استاندار ایلام از تخصیص ۶۰ هزار میلیارد تومان برای پرداخت تسهیلات ماده تبصره ۱۶ خبر داد و گفت: برای تسهیلات تبصره ۱۶ که با مدیریت ستاد برنامه ریزی و توسعه استان ها پرداخت می شود حدود ۶۰ هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

وی افزود: آیین نامه تسهیلات تبصره ۱۶ که بخشی از آن شامل تسهیلات خرد نظیر ازدواج و غیره و از سوی نهادهای حمایتی نظیر بهزیستی، کمیته امداد، بنیاد شهید پرداخت می شود و بخش دیگری تسهیلاتی که با مدیریت ستاد برنامه ریزی و توسعه استان است، ابلاغ شد.

خاندوزی در خصوص بازگشت مالیات به استان ها تاکید کرد: با پیگیری انجام شده و در راستای تاکیدات رییس جمهور و حرکت در راستای عدالت منطقه ای و توزیع پایدار درآمدها و توجه ویژه به مناطق محروم کشور، از اواخر سال گذشته در سازمان امور مالیاتی شرکت هایی که درآمد مالیاتی آنان در استان دیگری و در مرکز وصول می شود را شناسایی و مقرر شد امسال درآمد های مالیاتی به استان های مادر بازگردد که مصادق بارز شرکت های حوزه نفت و گاز ایلام است.

استاندار ایلام نیز در دیدار با وزیر اقتصاد با بیان اینکه مطالبات مهم استان در حوزه اقتصادی در دستور کار وزیر اقتصاد قرار گرفته است، گفت: بازگشت مالیات شرکت های حوزه نفت و گاز به ایلام محقق شده است و با تلاش های انجام شده از هفته گذشته کل پرونده های مالیاتی استان در حوزه نفت و گاز غرب کشور از استان منفک شده است و از این پس مالیات به استان باز می گردد.

حسن بهرام نیا گفت: با تلاش های انجام شده اعتبار اربعین از ۸۰ میلیارد تومان به ۱۵۲ میلیارد تومان افزایش یافت که از ۱۵۲ میلیارد تومان اعتبارات اربعین حدود ۵۲ درصد آن محقق شده و البته این میزان نیز در قالب اوراق بوده است و در نهایت حدود ۳۳ میلیارد تومان به استان تخصیص یافته است و امروز ظرفیت ۶۳ مگاواتی برق در مرز مهران ایجاد شده است و هفت استان معین در زمینه راهسازی و عمرانی پای کار آمده و در حال فعالیت هستند و تاکنون حدود  ۳۰۰ میلیارد تومان در حوزه های مختلف اربعین حسینی هزینه شده است.

روح اله نوریان مدیرعامل شرکت پالایش گاز ایلام از افزایش ۵۶ درصدی میانگین تولید و فروش محصولات پنجگانه این مجموعه صنعتی در سه ماهه اول سال جاری و نیز از تزریق ۴۴۶ میلیون مترمکعب گاز طبیعی به خط سراسری و افزایش ۱۰ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته در سه ماهه اول سال جاری خبر داد و افزود: طی سه ماهه اول سال جاری ۳۴ هزار تن گاز اتان تولید و صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش ۱۰۴ درصدی را نشان می دهد.

حسین نورعلیوند مدیر کل بهزیستی ایلام به مناسبت آغاز هفته بهزیستی گفت: ۲۳۴ طرح اشتغال و مسکن مددجویان جامعه هدف همزمان با بزرگداشت هفته بهزیستی در این استان افتتاح خواهد شد که از این تعداد ۱۴ مورد واحد مسکونی و ۲۲۰ مورد نیز طرح های اشتغال بوده که در طول هفته بهزیستی افتتاح و راه اندازی خواهند شد.

شهریار عباسی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام خواستار راه‌اندازی انبار توزیع دارو در استان شد و گفت: در برخی داروها به ویژه برای بیماران خاص با مشکل مواجه هستیم که باید از طریق مرکز برای برطرف شدن آنها پیگیری شود و در تلاش هستیم تا با رایزنی از طریق مرکز با جذب چند مرکز پخش و توزیع دارو مشکل کمبود دارو در استان را برای همیشه به ویژه شرایط اضطراری همچون اربعین با راه اندازی انبار ذخیره دارو برطرف کنیم و با توجه به در پیش بودن اربعین حسینی هرگونه کمبود دارو در استان از طریق مرکز پیگیری می شود.
 
به علت نفوذ توده گرد و غبار در استان ایلام فعالیت ادارات شهرستان های مهران و دهلران فردا به علت گرد و غبار تعطیل و همچنین فعالیت و شروع به کار ادارات در سایر نقاط استان ایلام نیز با ۲ ساعت تاخیر آغاز شد.

از تاریخ ۲۳ تیرماه مسافت هوایی ایلام - تهران برای تمام شرکت های هواپیمایی از یک ساعت به ۵۰ تا ۴۵ دقیقه کاهش پیدا کرد و در هر پرواز بسته به نوع و سرعت هواپیما مسیر یک ساعته ایلام - تهران بین ۱۰ تا ۱۵ دقیقه کاسته می شود.
تسریع در رسیدن مسافران به مقصد، صرفه جویی در مدت زمان پرواز، کاهش استهلاک و مصرف سوخت هواپیماها و ایرلاین ها را از جمله مزایای این بخشنامه جدید است.
 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha