۲۵ تیر ۱۴۰۱، ۱۳:۴۰
کد خبرنگار: 2923
کد خبر: 84822843
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ظرفیت تولید انرژی برق از محل وزش بادهای تایباد مورد غفلت واقع شده است

مشهد- ایرنا- فرماندار تایباد گفت: تولید برق از محل وزش بادهای این منطقه ظرفیت قابل توجهی است که متاسفانه تاکنون هیچ گونه بهره برداری از آن نشده است.

مهدی دونده روز شنبه در حاشیه بازدید از کانون فرسایش بادی حاجی آباد در بخش مرکزی شهرستان تایباد افزود: این خطه مرزی مزیتهای طبیعی زیادی به ویژه در حوزه انرژیهای تجدیدپذیر دارد که می توان از باد و خورشیدش انرژی برق تولید کرد.

وی ادامه داد: با توان زیاد بادهای ۱۲۰ روزه این شهرستان در فصلهای بهار و تابستان می توان انرژی برق زیادی را به آورد.

فرماندار تایباد گفت: طی چند سال گذشته با هدف استفاده از ظرفیت بادهای معروف تایباد سرمایه گذارانی برای  ایجاد توربینهای بادی بازدیدهایی از محلهای مورد نظر انجام داده اند که بستر حضور نهایی آنها در این مناطق فراهم نشده است.

دونده با بیان این که در حوزه سرمایه گذاری باید از سرمایه گذاران حمایت شود افزود: با راه اندازی توربینهای بادی در این شهرستان می توان بستر کمک به تولید انرژی برق استان خراسان رضوی را فراهم کرد که بدون شک قسمتی از ظرفیت اشتغال این منطقه را نیز دربر می گیرد.

وی اضافه کرد: کانون فرسایش بادی حاجی آباد به وسعت ۱۷ هزار و ۵۰۰ هکتار همجوار با مرز دوغارون و کشور افغانستان یکی از مهمترین مناطق بادخیز استان خراسان رضوی به شمار می رود که یکی از سه کانون فرسایش بادی خراسان رضوی محسوب می شود.

فرماندار تایباد گفت: بادهای موسمی این شهرستان  اواسط خرداد ماه آغاز و تا اواسط شهریور ماه ادامه دارد که در برخی از روزها شدت وزش باد در این شهرستان به بیش از ۱۱۲ کیلومتر در ساعت به ثبت رسیده است.

دونده با اشاره به وزش بادهای تایباد که از سمت شمال، شمال شرق، جنوب غربی و جنوب شرقی است ادامه داد: میانگین ماهیانه آمار ۱۰ دقیقه ای وزش باد این شهرستان در بیش از ۶ ماه از سال ۱۱ متر در ثانیه است و در سایر ماههای سال، این میزان وزش باد به پنج و چهار دهم متر در ثانیه می رسد.

شهرستان تایباد در فاصله ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرقی مشهد افزون بر ۴۳ هزار هکتار اراضی بیابانی دارد و کانون فرسایش بادی حاجی آباد یکی از مهمترین مناطق بادخیز استان خراسان رضوی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha