تمامی واکسن‌های کرونا در استان سمنان قابلیت تزریق در "نوبت یادآور" را دارند

سمنان-ایرنا- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان گفت: تمامی واکسن های موجود در مراکز واکسیناسیون قابلیت تزریق به عنوان "نوبت یادآور" را دارند و دریافت نوبت یادآور از هر نوع واکسن، مهم تر از دریافت نوع خاصی از آن است.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان، سید سعید کسائیان روز شنبه با اشاره بر اینکه بیماران خاص و افراد مبتلا به سرطان نیز می توانند همه نوع واکسن موجود را تزریق نمایند، گفت: همه افرادی که بیش از ۶ ماه از تزریق نوبت قبلی واکسن کووید۱۹ آن‌ها گذشته است، توصیه می شود یک نوبت واکسن دریافت کنند. 

معاون بهداشتی و رئیس مرکز بهداشت استان سمنان بیان کرد: تمام افراد بالای ۱۸ سال که ۶ ماه از نوبت قبلی آن ها گذشته است توصیه به دریافت یک نوبت یادآور می شوند، افرادی که در گروه سنی ۱۲ تا ۱۸ سال هستند اگر دچار بیماری های سیستم ایمنی باشند و یا بیماری های زمینه ای شدید داشته باشند نیز در صورت گذشت ۶ ماه از آخرین نوبت، می‌توانند واکسن دریافت کنند ولی افراد زیر ۱۲ سال در حال حاضر نیازی به دریافت نوبت یادآور ندارند.

وی با تاکید بر اینکه فردی تاکنون واکسن کووید-۱۹ تزریق نکرده است، بیشترین خطر ابتلا را دارد، تصریح کرد: این افراد باید در اسرع وقت به مراکز واکسیناسیون مراجعه و واکسن نوبت اول و سپس یک ماه بعد نوبت دوم را دریافت کنند. 

کسائیان اظهار داشت: همه واکسن های تولید داخل مراحل مطالعات بالینی را منطبق با استانداردهای بین المللی و داخلی طی کردند و نتایج بسیار مناسبی در مقایسه با واکسن های وارداتی داشتند که علاوه بر این مقایسه وضعیت ابتلا در کشور ایران و کشورهای اروپایی نشان‌دهنده یکسان بودن نتیجه واکسیناسیون در کاهش موارد بستری و مرگ ناشی از بیماری است.

وی افزود: با تزریق واکسن امکان ابتلا به بیماری همچنان وجود دارد اما احتمال این امر در افراد واکسینه شده، بسیار کمتر از افرادی است که واکسن تزریق نکردند.

کسائیان خاطرنشان کرد: در کشورهای مختلف دنیا بیش از سه میلیارد و در ایران بیش از ۱۵۰ میلیون واکسن کرونا تزریق شده است و مهمترین عوارض جانبی واکسن، درد محل تزریق، بی حالی، ضعف و خستگی است که در طی ۲ یا سه روز برطرف می‌شود اما در مقابل درد و رنج ناشی از بیماری و عوارض شدید آن کاملا قابل قبول است.

وی ادامه داد: وضعیت کرونا در سطح جهان و داخل کشور به دقت رصد می‌شود و بر اساس آخرین اطلاعات علمی در خصوص تزریق واکسن، اطلاعات و یافته های جدید در ماه های آینده تصمیم گیری برای تزریق دز یادآور انجام می‌شود. 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha