ارشاد خراسان‌شمالی حدود ۲.۵ میلیارد تومان برای کاهش آسیب‌های اجتماعی اختصاص داد

بجنورد- ایرنا- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: ۲ میلیارد و ۴۹۰ میلیون تومان برای فعالیت های فرهنگی و هنری در قالب طرح های کاهش آسیب های اجتماعی استان اختصاص یافت.

به گزارش ایرنا، تقی صادقی روز یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: طرح کاهش آسیب های اجتماعی با همکاری موسسه های فرهنگی و هنری با نظارت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اسلامی و با هدف کاهش آسیب های اجتماعی و ترویج سبک زندگی اسلامی در تابستان امسال اجرا می شود.

وی تصریح کرد: پس از اعلام فراخوان و دعوت از موسسات فرهنگی و هنری خراسان شمالی به منظور ارایه طرح های مورد نظر در حوزه کاهش آسیب های اجتماعی در نهایت ۳۴ طرح در این حوزه ارایه شد.

صادقی افزود: در مجموع ۲۲ طرح کاهش آسیب های اجتماعی توسط معاونت فرهنگ و رسانه، ۱۰ طرح توسط معاون هنری و ۲ طرح توسط معاون قرآن و عترت اداره کل ارشاد خراسان شمالی بررسی و اجرا می شود.

وی ادامه داد: عمده این طرح ها شامل برگزاری جشنواره پیشگیری از آسیب های اجتماعی، کارگاه های آموزشی ویژه خانواده و فرزند پروری، کارگاه آموزشی پیشگیری سوءاستفاده مواد مخدر، توانمند سازی زنان خانه دار با استفاده از مهارت های زندگی و شناسایی و اوقات فراغت جوانان و نوجوانان در راستای پیشگیری از آسیب های اجتماعی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی همچنین جشنواره هنرهای نمایشی خیابانی، جشنواره جهادگران امید در قالب (عکس، مستند و نماهنگ)، حمایت از تولید فیلم کوتاه با موضوع خانواده، طرح محلات شاد ویژه نشاط اجتماعی جوان خانواده و طرح هنر درمانگر از دیگر برنامه های فرهنگی در این زمینه عنوان کرد.

وی بیان کرد: ۲ میلیارد و ۴۹۰ میلیون تومان توسط اداره کل ارشاد خراسان شمالی برای اجرای این طرح ها در حوزه آسیب های اجتماعی هزینه می شود.

برگزاری نخستین جشنواره تئاتر خیابانی

ناظر طرح کاهش آسیب های اجتماعی حوزه معاونت هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد خراسان شمالی در ادامه این نشست گفت: پیش از این تئاتر خیابانی در استان به صورت موردی برگزار  ولی امسال به صورت جشنواره برگزار می شود و باید هنرمندان متن آثار خود را تا نیمه‌ اول مرداد ماه سال جاری ارسال کنند.

رضا لنگری افزود: آثار ارسالی نخستین جشنواره تئاتر خیابانی تا نیمه دوم مردادماه مورد بررسی قرار می‌گیرد و از هر شهرستان یک یا ۲ فیلم انتخاب و در مراحل بعدی طبق زمان‌بندی اجرا می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره‌ فیلم کوتاه و عکس عمیق در خراسان شمالی عنوان کرد: این استان در سال گذشته میزبان جشنواره ملی فیلم کوتاه عشایر بود و زمینه رقابت فیلم‌سازان در عرصه فیلم کوتاه را بیشتر کرده است.

لنگری در ادامه به تولید فیلم های مستند استانی اشاره کرد و گفت: امسال ساخت مستند سه شهید استانی، سردار شهید محمدزاده، رستمی و کریمی با هدف الگوسازی قهرمانان ملی در دستور کار است.

هم اکنون در خراسان شمالی با ۸۶۳ هزار نفر جمعیت، هزار و ۱۱۵ مرکز فرهنگی و هنری وجود دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha