یک هزار و ۲۰۰ بسته گوشت نذری روز عید غدیر در غرب کرمانشاه توزیع می‌شود

قصرشیرین- ایرنا- مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان کرمانشاه گفت:یک هزار و ۲۰۰ بسته گوشت نذری در شانزدهمین دوره طرح ملی نذر قربانی بین خانواده‌های نیازمند و آسیب دیده سه شهرستان غربی استان کرمانشاه شامل قصرشیرین، سرپل‌ذهاب و گیلانغرب توزیع می‌شود.

حجت الاسلام «افشین کلات پور» روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این بسته های گوشت نذری قربانی به مناسبت ماه ذی الحجه و عید سعید غدیر با محوریت خیرین برنامه تلویزیون به سمت خدا و موسسه حضرت خدیجه (س) و آستان مقدس حضرت شاه عبدالعظیم (ع) بین خانواده‌های نیازمند و آسیب دیده به همت کانون مساجد در سه شهرستان غربی استان کرمانشاه توزیع می شود.

وی اظهار داشت: ارزش این بسته های نذری پنج میلیارد ریال است که در بین نیازمندانی که از قبل در بین کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان ثبت نام کرده اند، توزیع خواهد شد.

حجت الاسلام کلات‌پور در پایان از خیرین دعوت کرد که با مراجعه به کانون در این سهم زیارتی و نذری که خودش هر نظری برابر با زیارت از ائمه (ع) است، شرکت کنند و موقوفات خود را به کانون ها تحویل دهند و یقین بدانند به دست نیازمندان واقعی در هر شهرستان خواهد رسید.

غدیر روز معرفی حضرت علی (ع) به پرچمداری دین اسلام است 

امام جمعه سرپل ذهاب گفت: عید غدیر، روزی است که رسول خدا (ص)، علی (ع) را به عنوان پرچمدار اسلام معرفی کرد و فضیلت او را در این روز آشکار و ایشان را جانشینی خود معرفی کرد.

حجت الاسلام «جواد فاطمی نسب» در جلسه هماهنگی و برنامه ریزی برگزاری مراسم جشن بزرگ عید سعید غدیر اظهار داشت: از آداب روز عید غدیر روز اکمال دین، روزه داری و عبادت و طعام دادن و به دیدار برادران دینی رفتن است.

وی اضافه کرد: امام رضا (ع) در فضیلت اطعام روز عید غدیر می فرمایند: «من اطعم مؤمنا کان کمن اطعم جمیع الانبیاء و الصدیقین؛ (بحارالانوار، ج ۹۵، ص. ۳۲۲) کسی که مؤمنی را در روز غدیر غذا دهد، مانند فردی است که تمام پیامبران و صدیقین را غذا داده است».

غدیر روز تثبیت اتحاد امیرالمومنین (ع) با پیامبر اکرم (ص) است

فرماندار سرپل ذهاب نیز گفت: غدیر عید ولایت در راستای بندگی خدا است و در خصوص اهمیت روز عید غدیر همین بس که اثبات ولایت و امامت علی (ع) در این روز اتفاق می‌افتد و از همه مهمتر غدیر تثبیت اتحاد امیر المومنین (ع) با پیامبر اکرم (ص) و یکی بودنشان است.

«صدرالله بابلی» افزود: فضا سازی شهر، برپایی ایستگاه صلواتی و آتش بازی و نور باران و اجرای جشن غدیر با حضور مردم ولایتمدار در جوار بقعه متبرکه احمد ابن اسحاق (ره) از برنامه های بزرگداشت روز غدیر در سرپل ذهاب است.

وی اظهار داشت: سفره اطعام کریمانه اهل بیت(ع) قبل از برگزاری مراسم جشن برگداشت عیدغدیر و ولایت پهن خواهد شد و شرکت کنندگان شام را میهمان سفر کریمانه اهل بیت(ع) خواهند بود.

سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه بیش از ۹۰ هزار نفر جمعیت دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha