یافته‌ها و پیشنهادهای نخبگان بوشهر در اختیار قرارگاه جوانی جمعیت این استان قرار می‌گیرد

بوشهر - ایرنا - مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر گفت: تصمیم‌های کارگروه تخصصی ازدواج و خانواده که به دبیری دانشگاه خلیج فارس و بهره‌گیری از ظرفیت نخبگان فعالیت می‌کند، به عنوان پیشنهادهایی اجرایی در اختیار قرارگاه جوانی جمعیت این استان قرار می‌گیرد.

رقیه زنگنه‌نژاد روز شنبه در حاشیه نخستین نشست کارگروه تخصصی ازدواج و خانواده، در گفت‌و گو با ایرنا عنوان کرد: این نشست‌ها با محوریت اعضای هیات علمی دانشگاه و با حضور فعالان حوزه ازدواج و دستگاه‌های اجرایی موثر در این زمینه برگزار می‌شود و رویکرد آن ارائه راهکارهای عملی برای ازدواج آسان است.

وی ادامه داد: دانشگاه هم می‌تواند در این مسیر گفتمان‌سازی کند و هم با برگزاری کارگاه‌های آموزشی و مشاوره و اختصاص خوابگاه متاهلی به دانشجویان بستر ازدواج آسان را فراهم کند.

زنگنه نژاد با اشاره به نقش موثر رسانه و نخبگان علمی در فرهنگ‌سازی ازدواج آسان و سبک زندگی دینی، گفت: این ۲ نهاد می‌توانند با آگاهی بخشی به مردم برای ترویج و تثبیت سبک زندگی با محوریت تشکیل خانواده و نقش مادری زنان   فرهنگ‌سازی کنند و گفتمان‌ساز باشند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر اعلام کرد: بر اساس قانون جوانی جمعیت دانشگاه‌ها باید پنج درصد از اعتبارات پژوهشی خود را به مسائل مربوط به خانواده و جمعیت اختصاص دهند.

وی افزود: در این راستا اولویت‌های پژوهشی این حوزه مورد حمایت قرار می‌گیرد و پژوهش‌های اعضای هیات علمی و دانشجویان پایه بررسی‌ها و تصمیم های قرارگاه تخصصی ازدواج و خانواده قرار می‌گیرد.

زنگنه نژاد اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود در ادامه این نشست‌های تخصصی الگویی علمی و عملی ارائه شود که به دنبال آن شاهد افزایش ازدواج و کاهش میزان طلاق در استان بوشهر باشیم.

یافته‌ها و پیشنهادهای نخبگان بوشهر در اختیار قرارگاه جوانی جمعیت این استان قرار می‌گیرد

سرپرست دانشگاه خلیج فارس در این نشست گفت: گروه روانشناسی و مشاوره این دانشگاه ظرفیت‌های بالقوه و توانمندهای بسیاری دارد، طوریکه می‌تواند در بحران‌های اجتماعی مداخله کند و مسائل جامعه را بررسی راهکارهای مناسب علمی و عملی را ارائه دهد.

دکتر محمد مدرسی افزود: : دانشگاه خلیج فارس براساس سند راهبردی خود، موظف به همکاری با جامعه به عنوان یک مسئولیت اجتماعی است و ظرفیت‌های خود را در کنار دستگاه‌های اجرایی برای حل مشکلات استان بوشهر به کار می‌گیرد.

وی تاکید کرد: این دانشگاه پس از ۳۰ سال فعالیت در حوزه های آموزشی، پژوهشی و فعالیت های در حوزه های دانش بنیان به درجه از بلوغ رسیده است که می تواند مسائل و مشکلات حوزه های پیرامونی خود را بررسی، تجزیه، تحلیل و براساس داده های علمی راهکار مناسب ارائه دهد.

مدرسی اضافه کرد: دانشگاه خلیج فارس ورود به مسائل و مشکلات جامعه و کشور را یکی از وظایف ذاتی خود می داند دانشگاه آماده همکاری با تمامی سازمان‌ها و نهادهای کشوری و ملی است.

در این نشست تخصصی راهکارهایی مانند آموزش های موثر پیش و بعد از ازدواج، ایجاد سند راهبردی جوانی جمعیت، تشکیل دبیرخانه کارگروه جوانی و جمعیت، انجام پژوهش های میدانی درزمینه ازدواج و جوانی جمعیت، ارائه راهکارهایی برای ازدواج آسان در استان بوشهر مطرح شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha