جشن عید غدیرخم در استان یزد برگزار شد

یزد- ایرنا- جشن عید سعید غدیرخم یکشنبه شب با حضور گسترده اقشار مختلف مردم مومن و ولایتمدار در تکایا، مساجد، امامزادگان و بقاع متبرکه استان یزد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در این جشن‌ها که حضور خانواده‌ها و جوانان جزو نکات برجسته آن محسوب می‌شد، مداحان اهل بیت عصمت و طهارت‌(ع) به مناسبت عید بزرگ امامت و ولایت به مدیحه‌سرایی پرداختند.

همچنین در این آیین‌های معنوی تعدادی از اساتید حوزه و دانشگاه و کارشناسان مذهبی با تبریک عید بزرگ غدیرخم به اهمیت موضوع امامت و ولایت در مکتب اسلام و حرکت در مسیر ائمه اطهار (ع) اشاره کردند.

چراغانی کوی و برزن، توزیع شربت و شرینی، برگزاری مسابقات فرهنگی هنری و بصیرتی، برپایی نمایشگاه‌های مختلف عکس، کتاب و محصولات فرهنگی از دیگر برنامه‌های مهم جشن ولایت علوی در استان بود.

همچنین بر اساس یک رسم دیرینه تعداد زیادی از زوج‌های جوان استان، شب عیدسعید غدیرخم را برای رفتن به خانه بخت و آغاز زندگی مشترک خود انتخاب و جشن گرفتند و مراسم‌های شاد و متنوع برگزار شد.

دیدار و تکریم سادات مکرم از جمله برنامه‌های مستمر و مهمی است که همه ساله در شب و روز عید غدیرخم به نحو مناسب با حضور اقشار مختلف در یزد و اکثر شهرستان‌های تابعه استان باشکوه برگزار می‌شود.  

جشن عید غدیرخم در استان یزد برگزار شد

این آیین‌های معنوی امروز نیز تا پاسی از شب با رعایت نکات بهداشتی در سطح معابر، مساجد، تکایا و بقاع متبرکه با حضور پرشور اقشار مختلف مردم به خصوص خانواده‌ها و جوانان در سطح استان ادامه دارد.

عید غدیرخم برابر است با ۱۸ ماه ذی‌الحجه که یادآور ابلاغ پیام امامت و ولایت از سوی پیامبر اکرم(ص) به تمام مسلمانان جهان است، در این روز بزرگ رسول گرامی اسلام(ص) به امر الهی در مسیر بازگشت از مراسم حج در محلی به نام غدیر خم حضرت علی(ع) را به عنوان وصی و جانشین بعد از خود به همگان معرفی کردند.

انتصاب حضرت علی(ع) به امامت در روز غدیر خم ادامه رسالت مهم پیامبر گرامی اسلام (ص) بود، عید سعید غدیرخم را عیدالله اکبر و عید آل محمد(ص) هم گفته‌اند که از جایگاه بسی عظیم برخوردار است به طوری که اعمالی متفاوت از سایر اعیاد برای آن توصیه شده است.

استان یزد با یک میلیون و ۲۵۰ هزار جمعیت حدود سه هزار مسجد و امامزاده دارد .

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha