۲۸ تیر ۱۴۰۱، ۸:۵۹
کد خبرنگار: 957
کد خبر: 84825228
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بیش از پنج هزار کیلومتر فیبر نوری در کردستان اجرا شد

سنندج- ایرنا- مدیر مخابرات منطقه کردستان گفت: تا کنون پنج هزار و ۳۵ کیلومتر فیبر نوری در مناطق مختلف استان اجرا شده که بیشترین آن در نقاط روستایی بوده است.

آزاد حکمت روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بر اساس آخرین آمار، تا کنون چهار هزار و ۲۰۳ کیلومتر شبکه فیبر نوری در نقاط روستایی و ۸۳۲ کیلومتر شهری در کردستان اجرا شده است.

وی از اجرای ۷۲ کیلومتر فیبر نوری در استان در سال جاری خبر داد و اضافه کرد: از این رقم، ۴۹ کیلومتر فیبرنوری در بخش شهری و ۲۳ کیلومتر در نقاط روستایی کردستان بوده است.

مدیر مخابرات منطقه کردستان بر همکاری با واحدهای صنعتی در زمنیه ارائه خدمات ارتباطی تاکید کرد و یادآور شد: در حوزه صنعت نیز، تمام شهرک های صنعتی (۱۵ مورد) به فیبرنوری و اینترنت پرسرعت مخابرات متصل هستند.

حکمت با بیان اینکه فیبرنوری در شهرک های صنعتی جدید نیز ایجاد می شود، ادامه داد: تاکنون جدا از شهرک های صنعتی، ۱۹۸ نقطه صنعتی نیز به صورت مستقل به شبکه فیبر نوری متصل شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه از این پس واگذاری اشتراک تلفن ثابت به مشترکان بر بستر فیبرنوری خواهد بود، افزود: افزایش رضایتمندی مشترکان، ارائه انواع سرویس‌ها در بستر Ip، بهبود کیفیت خدمات مخابراتی در حوزه تلفن ثابت، ارتقا امنیت اطلاعات، اجرای فیبر اختصاصی برای مشتریان، توسعه زیر ساخت سایت های تلفن همراه برای نصب و راه اندازی تجهیزات تکنولوژی های ۳G,۴G از جمله مزایای فیبرنوری است.

در حال حاضر ۵۲۱ هزار و ۶۱ مشترک تلفن ثابت، ۲ میلیون و ۵۶۲ هزار و ۷۴۹ مشترک تلفن همراه و ۱۳۸ هزار و ۴۶۲ مشترک اینترنت پرسرعت در کردستان از خدمات مخابرات بهره‌مند هستند و ضریب نفوذ تلفن همراه در استان ۱۵۲ درصد است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha