اولین بوستان ویژه جانبازان و معلولان استان در دامغان ایجاد شد

سمنان- ایرنا- مسوول عمران شهرداری دامغان گفت: نخستین بوستان ویژه جامعه هدف جانبازان و معلولان استان سمنان در بوستان شهدای منا شهرک بهارستان این شهر ایجاد شد.

امیر دعایی روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: پارک شهدای منا شهر دامغان ویژه سالمندان، جانبازان و معلولان همزمان با ایام عید غدیر افتتاح شد. 

وی ادامه داد: فضای این پارک حدود هشت هزار و ۸۰۰ متر مربع است که بهره‌برداری از آن می‌تواند گامی در راستای مناسب‌سازی امکانات برای سالمندان، توان‌خواهان و معلولان این شهر باشد.

دعایی اظهار داشت: عملیات بهسازی و نوسازی پارک شهدای منا برای مناسب سازی ویژه جانبازان و معلولان، حدود ۶ ماه به طول انجامید و در طی این مدت، برای بهسازی و تجهیز این مجموعه ۲۳ میلیارد ریال اعتبار صرف شده است. 

وی خاطرنشان کرد: ایجاد پایه روشنایی و ۱۳ وسیله ورزشی مشترک با جانبازان و معلولان، سطل زباله، نیمکت آجری و فلزی، همچنین محلی برای بازی کودکان، فضای سبز و آلاچیق درنظر گرفته شده است و در مجموع، امکانات این پارک به صورت استاندارد و با امکانات ویژه معلولان طراحی شده است. 

دعایی اضافه کرد: مساحت بتن اجرایی این مجموعه حدود ۲ هزار و ۵۰۰ مترمربع و مساحت بتن فضای بازی ۳۳۰ مترمربع است و همچنین ۱۲ پایه صندلی فلزی، ۲ صندلی آجری و تعدادی آبخوری ویژه معلولان از دیگر امکانات این پارک است.

مسوول واحد عمران شهرداری دامغان تصریح کرد: این پارک تنها مخصوص جانبازان و معلولان نیست بلکه به صورت چند منظوره ایجاد شده است تا در کنار جامعه هدف، عموم مردم نیز بتوانند از این فضا بهره‌مند شوند. 

به گزارش ایرنا، در حال حاضر ۲۷ هزار پلاک شهری در دامغان وجود دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha