۲۸ تیر ۱۴۰۱، ۱۰:۰۰
کد خبرنگار: 1163
کد خبر: 84825288
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

طرح تابستانه امید فردا در کردستان اجرا می شود

۲۸ تیر ۱۴۰۱، ۱۰:۰۰
کد خبر: 84825288
طرح تابستانه امید فردا در کردستان اجرا می شود

سنندج- ایرنا- معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش کردستان با اشاره به اجرای طرح تابستانه امید فردا در قالب ۱۰ کار ویژه در استان گفت: این طرح با محوریت کانون‌های فرهنگی، تربیتی شهرستان‌ها و مناطق اجرا می شود.

حجت الله نریمانی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: باتوجه به تاکید رییس جمهور در سوال پرسش مهر امسال مبنی بر ایران قوی، معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش به عنوان متولی اصلی غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان به برگزاری برنامه های جذاب و با نشاط در راستای شناسایی، کشف و شکوفایی استعدادهای دانش آموزان در زمینه‌های مختلف اقدام کرده است.

وی تربیت دانش آموزانی خلاق، متعهد، مسوولیت پذیر، هنرمند، خودباور، قوی، سالم و نهادینه سازی باورها و تقویت هویت دینی و ملی با تحقق اهداف سند تحول بنیادین را از اهداف ایران قوی دانست و گفت: این برنامه ها با همکاری مشترک معاونت پرورشی و فرهنگی و معاونت تربیت بدنی و سلامت اجرا خواهد شد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش کردستان با بیان اینکه طرح با محوریت کانون‌های فرهنگی تربیتی شهرستان‌ها و مناطق برگزار می‌شود، افزود: مدیران کانون‌ها پس از دریافت آثار ارسالی و داوری آن، از هر منطقه ۱۰ اثر (پنج اثر دختران – پنج اثر پسران) را به مرحله کشوری ارسال کنند.

وی با تاکید بر اینکه دانش آموزان آثار خود را از طریق شبکه شاد (صفحه اصلی/ تابستان من/ سکوی ایران قوی) ارسال کنند، افزود: آثار منتخب مرحله شهرستان، باید به صورت حضوری راستی آزمایی و در قالب فیلم ضبط شده با کیفیت، پس از ارزیابی و دسته بندی توسط هیات داوران و پس از کسب شایستگی حضور در مرحله کشوری به ستاد کشوری ارسال شود.

نریمانی، سکوی ایران قوی با رویکرد تقویت هویت ملی و حضور مطلوب و صحیح در رسانه،  اردوهای یکروزه با رویکرد برگزاری سفرهای تربیتی یکروزه در سراسر کشور، باشگاه های تخصصی ۲۲ گانه کانون های فرهنگی تربیتی با رویکرد تولید و انتشار محتوی های فاخر آموزشی و تربیتی را از جمله ۱۰ کار ویژه این طرح اعلام کرد.

 وی افزود: کار ویژه هفت در هفت با رویکرد اجرای برنامه‌های عمومی و همگانی در هفت پنجشنبه، تابستان، نشاط، نمایش با رویکرد نمایش عمومی آثار برگزیده سرود و تئاتر جشنواره‌های دانش‌آموزی، مزرعه تابستانی من با رویکرد ترویج فرهنگ اشتغال، کسب مهارت و کارآفرینی و مدرسه مجازی حفظ قرآن کریم از دیگر کارویژه های این طرح است.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش کردستان مهلت ارسال آثار به مرحله شهرستانی این طرح را تا ۱۹ مرداد جاری اعلام کرد.

استان کردستان ۳۰۰ هزار دانش‌آموز دارد که در سه هزار و ۸۰۰ واحد آموزشی تحصیل می کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha