«پاتوق فیلم کوتاه» هر هفته در مهاباد برگزار می‌شود

مهاباد - ایرنا - رییس انجمن سینمای جوان مهاباد گفت: با هدف ارتقای سطح کیفی آثار فیلمسازان جوان، انیمیشن و فیلم‌های کوتاه برگزیده سال هر هفته در قالب طرحی به نام «پاتوق فیلم کوتاه» در این شهرستان برگزار می شود.

رحیم بایزیدی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این راستا تاکنون ۱۰۶ پاتوق فیلم کوتاه در مهاباد برگزار شده که با استقبال خوبی از سوی علاقه مندان به هنر سینما به ویژه فیلم کوتاه مواجه بوده است.

وی با بیان اینکه «پاتوق فیلم کوتاه» از سال ۱۳۹۶ در این شهرستان آغاز شده است، اضافه کرد: در این پاتوق که هر هفته روزهای چهارشنبه از ساعت ۱۷ در دفتر انجمن سینمای جوانان، فیلم‌های داستانی و انیمیشن کوتاه برگزیده داخلی و بین المللی برای علاقه مندان نمایش داده می‌شود.

رییس انجمن سینمای جوانان مهاباد ادامه داد: هفته گذشته فیلم کوتاه داستانی «وادیار» به نویسندگی و کارگردانی مرجان خسروی، فیلم کوتاه داستانی «دوال پا» به نویسندگی و کارگردانی محمدرضا مرادی و انیمیشن کوتاه «خولانه وه» به نویسندگی و کارگردانی هژیر اسعدی به نمایش درآمد.

بایزیدی با بیان اینکه تماشای فیلم‌ها برای عموم مردم آزاد است، اظهار کرد: در دوران شیوع کرونا این برنامه در فضای مجازی برگزار می‌شد که هم اکنون به صورت حضوری شده و فیلم‌ها پس از به نمایش درآمدن توسط حاضران نقد و بررسی می‌شوند.

وی یادآور شد: علاقه مندان همچنین می‌توانند بعد از اکران فیلم، نقد خود را تا یک هفته در خصوص فیلم نمایش داده شده در قالب ۴۰۰ کلمه به آدرس ایمیل lycs.mahabad@gmail.com ارسال کنند.

بایزیدی تاکید کرد: از مردادماه امسال آثار انیمیشن و فیلم‌های کوتاه در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان به نمایش گذاشته خواهد شد و همچنین پیش بینی شده در آینده فیلم‌های بلند نیز اکران شود.

انجمن سینمای جوانان مهاباد یکی از انجمن‌های ۶۰ گانه سینمای جوانان در ایران است که از سال ۱۳۶۶ در این شهرستان راه‌اندازی شده است و با سه دهه سابقه تاکنون بیش از سه هزار هنرجو در رشته‌های مختلف فیلم‌سازی، تدوین، عکاسی و غیره آموزش دیده‌اند و هم‌اکنون نیز دارای ۱۰۰ نفر عضو فعال است.

مهاباد در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha