۱۲ هزار۵۰۰ راس دام غیرمجاز از مراتع استان سمنان خارج شد

سمنان- ایرنا- فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: امسال ۱۲هزار۵۰۰ راس دام غیر مجاز از مراتع این استان به منظور حفاظت از عرصه‌های مرتعی خارج شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سرهنگ علیرضا ابوطالبی روز سه‌شنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: بیشترین شناسایی و خروج دام غیرمجاز مربوط فصل چرای دام در مراتع ییلاقی استان سمنان است.
وی ادامه داد: یگان حفاظت اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان چندین بار به بهره‌برداران متخلف اخطار داد و در نهایت به دلیل ادامه تخلف و عدم توجه به توصیه عوامل یگان، مراتب قانونی اجرا شد.
فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان افزود: دام های غیرمجاز در عرصه‌های مرتعی استان با تشکیل ۲۳ فقره پرونده به مراجع قضایی معرفی و با تلاش ماموران یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری این استان از مراتع خارج شد.
وی ادامه داد: بیشترین دام‌ خارج شده از مراتع استان سمنان مربوط به شهرستان‌های مهدیشهر، میامی و شاهرود، دامغان، آرادان و سمنان بود که از استان‌های همجوار از جمله استان خراسان شمالی، مازندران و گلستان به مراتع استان وارد شده بودند.
فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان خاطرنشان کرد:  ورود دام به مراتع خارج از فصل چرا و بیش از ظرفیت پروانه چرای بهره برداران و ظرفیت مراتع، دام غیرمجاز گفته می‌شود.

از ۹.۷ میلیون هکتار وسعت استان سمنان، ۵۵ درصد را نواحی بیابانی و خشک، ۳۸.۵ درصد را مراتع، ۲ درصد را اراضی کشاورزی و ۳.۶ درصد را هم جنگل تشکیل می دهد.
از مجموع مناطق جنگلی در استان سمنان، ۵۸ هزار هکتار جنگل های هیرکانی و پهن برگ شامل جنگل ابر و جنگل رودبارک، ۱۵۰ هزار هکتار جنگل سوزنی برگ و ۱۴۴ هزار هکتار جنگل کویری و بیابانی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha