۲۸ تیر ۱۴۰۱، ۱۳:۵۷
کد خبرنگار: 1163
کد خبر: 84825701
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۸۳۰ گروه خودیار محلی در کردستان فعال است

سنندج- ایرنا- سرپرست بهزیستی کردستان گفت: هم اکنون و در راستای رسیدن مددجویان به استقلال مالی، ۸۳۰ گروه خودیار محلی در مناطق حاشیه و روستاهای استان فعال است.

حسین رسولی روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: یکی از برنامه های بهزیستی بحث توانمندسازی، استقلال مالی و خروج مددجویان از چرخه حمایتی این نهاد است و این مهم با جدیت دنبال می شود.

وی تشکیل گروه های خودیار محلی را از جمله اقدامات بهزیستی در این راستا اعلام کرد و گفت: این گروه ها با همکاری شرکت موسسه تاک، بهزیستی و بانک کشاورزی تشکیل شده و هم اکنون ۸۳۰ گروه در مناطق حاشیه و روستاهای استان فعال است.

سرپرست بهزیستی کردستان یادآور شد: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده در سال جاری ۲۰۰ گروه جدید تشکیل شده و قرار است ظرف سه سال این گروه ها به استقلال مالی برسند، ضمن اینکه تعداد زیادی از مددجویان استان در قالب این طرح توانمند شده و از چرخه حمایتی خارج شده اند.

وی تشکیل گروه های همیار ویژه بانوان سرپرست خانوار را از دیگر اقدامات بهزیستی در راستای توانمندسازی مددجویان اعلام کرد و افزود: در قالب این طرح که با هدف توانمند سازی بانوان روستایی اجرا می شود، گروه های حداقل ۱۵ نفره از زنان روستایی تشکیل شده و به فعالیت می پردازند و در کنار حمایت های بهزیستی به استقلال مالی خواهند رسید.

سرپرست بهزیستی کردستان اضافه کرد: هم اکنون ۲۴ گروه فعال همیار در روستاهای استان فعال است و تشکیل این گروه ها گامی مهم در راستای رسیدن به استقلال کامل مالی به شمار می رود.

از ۲۵ تا ۳۱ تیر با عنوان هفته بهزیستی نامگذاری شده است.

در حال حاضر هشت درصد جمعیت استان کردستان زیرپوشش خدمات حمایتی  بهزیستی هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha