۲۸ تیر ۱۴۰۱، ۱۵:۳۷
کد خبرنگار: 909
کد خبر: 84825825
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار: ظرفیت‌های اصفهان در زمینه "گردشگری سلامت" به خوبی معرفی نشده است

اصفهان – ایرنا – استاندار اصفهان گفت: ظرفیت‌ها و امکانات این استان در بخش گردشگری سلامت و پزشکی تا کنون به خوبی معرفی نشده است و باید از زیرساخت‌های ایجاد شده برای رشد و توسعه آن بهره گرفت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سید رضا مرتضوی روز سه شنبه در جلسه گروه کاری "اقتصاد گردشگری" در استانداری اصفهان افزود: در چند سال گذشته قدم های خوبی از سوی بخش خصوصی و تشکل های مردم نهاد در زمینه ایجاد زیرساخت های سلامت و پزشکی در استان برداشته شده است که می توان از این سرمایه و فرصت برای رونق گردشگری سلامت به خوبی استفاده کرد.

وی با تاکید بر ضرورت تقویت گردشگری سلامت و زیرساخت های ایجاد شده در این زمینه در استان، اظهار داشت: زیرساخت های لازم در این زمینه آماده شده است اما باید با معرفی و تقویت آنها، گام به گام جلو برویم.

وی با اشاره به اهمیت تشکیل گروه کاری اقتصاد گردشگری در استان، تصریح کرد: باید مشخص شود که در هر یک از بخش های گردشگری می خواهیم در چه رتبه ای قرار بگیریم و به کجا برسیم تا بتوانیم به برنامه های هدف خود در این زمینه دست پیدا کنیم.

استاندار اصفهان با بیان اینکه لازم است از ظرفیت نخبگان در کمیته های گروه کاری اقتصاد گردشگری استان اصفهان استفاده شود، گفت: هم افزایی بخش های مختلف، رویدادآفرینی برای اصفهان و پیش بردن حوزه اقتصاد گردشگری با نگاه نرم افزاری در این مسیر ضروری است.

مرتضوی با تاکید بر اینکه ما در برابر مسوولیت دستگاه های دولتی متولی در بخش گردشگری کوتاه نمی آییم، افزود: بخش خصوصی عضو گروه کاری اقتصاد گردشگری استان نیز باید در قبال تصمیم گیری های انجام شده، مشارکت و پاسخگو باشد.

وی با اشاره به اهمیت ماندگاری بیشتر گردشگران در مقاصد گردشگری استان و نقش آن در رشد اقتصاد گردشگری، خاطرنشان کرد: برنامه ریزی بمنظور مشارکت بیشتر بخش دولتی و خصوصی در این زمینه ضروری است.

استاندار اصفهان همچنین بر توجه به حمل و نقل در کمیته های گروه کاری اقتصاد گردشگری و حمایت از نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع دستی اصفهان با هدف برگزاری هرچه قدرتمندتر آن تاکید کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان در این جلسه گفت: یکی از اهداف تشکیل و فعالیت گروه کاری اقتصاد گردشگری، هم افزایی و هماهنگی بین بخشی و فرابخشی در زمینه گردشگری است.

امیررضا نقش با بیان اینکه گردشگری و نگاه توسعه اقتصاد در این بخش یکی از پیشران های اقتصادی استان اصفهان است، افزود: بمنظور تحقق این موضوع باید هماهنگی بین بخشی و فرابخشی به خوبی انجام شود.

وی با اشاره به اینکه در این گروه کاری مسوولان و نمایندگان دستگاه های اجرایی و حاکمیتی، امنیتی، غیر دولتی و تشکل های مردم نهاد در زمینه گردشگری عضویت دارند، خاطرنشان کرد: این گروه کاری زیر مجموعه گروه اقتصاد، اشتغال و سرمایه گذاری استانداری فعالیت می کند.

بررسی ایجاد کمیته ای با موضوع گردشگری خلاق و دانش بنیان 

وی با بیان اینکه چند برابر شدن سهم گردشگری در اقتصاد استان یکی از اهداف ما است، تصریح کرد: هم افزایی و هماهنگی در سطح استان برای رسیدن به این هدف و ارتقای جایگاه اصفهان در گردشگری، ضروری است.

نقش با اشاره به اینکه کمیته های زیر مجموعه گروه کاری اقتصاد گردشگری تشکیل می شود، اضافه کرد: مسائلی مانند نقش دانشگاهیان و مغفول ماندن گردشگری سلامت و پیشنهادهایی درباره ایجاد کمیته ای با موضوع گردشگری خلاق و دانش بنیان نیز مطرح شده است که بررسی خواهد شد.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان نیز با اشاره به برگزاری دوازدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع دستی اصفهان از هفتم تا یازدهم مهر امسال، گفت: ما به دنبال ایجاد تصویری مناسب از اصفهان بعنوان میزبان قدرتمند رویدادهای مرتبط با گردشگری و صنایع دستی در اذهان عمومی داخلی و خارجی هستیم.

علیرضا ایزدی با بیان اینکه تلاش می شود مخاطبان اثرگذار به این نمایشگاه جذب شوند، افزود: اگر بتوانیم نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع دستی اصفهان را بعنوان برند و رویداد ثابت عرصه گردشگری در تقویم های جهانی ثبت کنیم در اقتصاد گردشگری استان و کشور تاثیر بسزایی خواهد داشت.

علیرضا سالاریان، رییس دفتر نمایندگی وزارت امورخارجه در اصفهان در این جلسه به برخی از مشکلات بخش گردشگری اشاره و تاکید کرد: مشکل اصلی ما، نرم افزاری است زیرا در معرفی ظرفیت های گردشگری، ضعیف هستیم.
در این جلسه به برخی از وظایف گروه کاری اقتصاد گردشگری شامل فراهم کردن زمینه های ورود سرمایه های داخلی و خارجی، هماهنگی بین بخش های موثر، برنامه ریزی برای آموزش های تخصصی، اولویت های صنایع دستی، برنامه ریزی برای گردشگری خاص مانند سلامت، علمی و ورزشی، حذف موانع سرمایه گذاری، ترغیب و تشویق سرمایه گذاران به اجرای طرح های کلان، استفاده از ظرفیت خواهرخوانده های اصفهان، مشارکت جوامع محلی در گردشگری کشاورزی و روستایی و بهره مندی از ظرفیت حضور پیروان ادیان توحیدی اشاره شد.

همچنین در این جلسه بر مسائلی مانند اهمیت حمل و نقل در بخش گردشگری، استفاده از ظرفیت نخبگان و دانشگاهیان در گروه کاری اقتصاد گردشگری و توجه بیشتر به مقوله گردشگری سلامت تاکید شد.

استان اصفهان با بیش از ۲۲ هزار بنا و اثر تاریخی که یکهزار و ۸۵۰ مورد آن به ثبت ملی و هفت اثر آن به نام‌های میدان امام(نقش جهان)، کاخ چهلستون، باغ فین کاشان و مسجد جامع و سه قنات به نام های "وزوان" ،"مزدآباد" و "مون" به ثبت جهانی رسیده، کانون توجه گردشگران داخلی و خارجی است.

همچنین این استان با حدود ۶۹ بیمارستان دولتی، خصوصی، خیریه و وابسته به ارگان ها با حدود ۱۰ هزار تخت ثابت و بهره مندی از مجموعه هایی مانند شهرک سلامت یکی از قطب های درمانی کشور بشمار می آید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha