۶۳ درصد از استخرهای خراسان رضوی فعالیت دوباره خود را آغاز کرده‌اند

مشهد- ایرنا- مدیر گروه بهداشت محیط حرفه‌ای دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: پس از گذشت بیش از ۲ سال و با کاهش محدودیتهای کرونایی در ماههای گذشته تنها حدود ۶۳ درصد استخرهای زیرپوشش این دانشگاه از ابتدای سال جاری تاکنون فعالیت خود را آغاز کرده‌اند.

محمد باباخانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اکنون از ۱۰۵ استخر و مجموعه‌ آبی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد، ۶۶ مورد فعال هستند که هفت مورد از آنها، پارک و مجموعه آبی بزرگند.

وی ادامه داد: هم اکنون ۷۳ درصد از استخرهای فعال زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد معادل ۴۸ استخر و مجموعه آبی در شهر مشهد فعال هستند که از این تعداد پنج مورد پارک و مجموعه آبی بزرگ هستند.

مدیر گروه بهداشت محیط حرفه‌ای دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: طبق نظارت‌های انجام شده هم اکنون بیش از ۹۵ درصد استخرها در خراسان رضوی از نظر بهداشتی وضعیت مطلوبی دارند.

باباخانی افزود: نظارت‌ها به ۲ صورت خود اظهاری شامل آزمایش‌های روزانه کیفیت و بهداشت آب توسط متولیان استخرها و همچنین بازدید کارشناسان بهداشتی صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: در ۹ ماه ابتدای سال ۱۴۰۰ از مجموع ۳۳۰ بازدید انجام شده از استخرها و مجموعه‌های آبی استان ۲۱ مورد اخطار گرفتند و هفت مورد به دادگاه معرفی و پنج مورد نیز مهر و موم  شدند و با توجه به این که طی سه ماهه آخر سال بعضی از استخرها فعال شدند ۱۷۸ بازدید انجام، ۳۰ اخطار صادر، ۲۲ دادگاه برگزار و یک استخر مهر و موم شد.

مدیر گروه بهداشت محیط حرفه‌ای دانشگاه علوم پزشکی مشهد موارد بازرسی شده را شامل وضعیت سرویس‌ها، متناسب بودن دوش‌ها و مواد شوینده مصرفی، تهویه استخر، وضعیت کلرزنی و بوی گاز کلر، وضعیت بوفه‌ها و خدمات ارائه شده، کیفیت آب استخر از نظر دما و PH، شفافیت آب، بار میکروبی و کیفیت شیمیایی آب، بهداشت فردی کارکنان، شرایط محیطی و ساختمانی، فعال بودن واحد کمک‌های اولیه و اورژانس برشمرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha