هواشناسی آذربایجان غربی درباره خیزش گردو خاک و وزش تند باد در منطقه هشدار داد

ارومیه - ایرنا - رییس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: طبق نقشه های پیش بینی و پیش یابی وزش باد و گردو خاک برای استان در روزهای پایان هفته پیش بینی می شود.

مهدی صابری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: براساس بررسی آخرین الگوهای پیش بینی و پیش یابی و با افزایش گرادیان فشاری در منطقه وزش باد شدید همراه با تندبادهای لحظه ای با احتمال خیزش گردو غبار از آخر هفته پیش بینی می شود.

وی اظهار کرد: زمان شروع مخاطره از روز پنجشنبه بوده و تا روز جمعه این شرایط تداوم دارد که لازم است شهروندان موارد ایمنی را مورد توجه جدی قرار دهند.

صابری با بیان اینکه کاهش دید و کیفیت هوا نیز برای روزهای آینده در استان پیش بینی می شود اضافه کرد: احتمال آسیب به سازه های موقت و بنرهای تبلیغاتی در اثر تند بادهای لحظه ای وجود دارد.

رییس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: با توجه به شرایط ناپایدار جوی لازم است شهروندان از صعود به ارتفاعات بپرهیزند و نسبت به استحکام سازه های تبلیغاتی و داربست های ساختمانی نیز اقدام کنند.

وی گفت: در ۲۴ ساعت گذشته دمای  هوای ارومیه بین ۱۷ و ۳۶ درجه سانتی گراد در نوسان بوده و شهرستان پلدشت با ۴۳ درجه سانتی گراد بالای صفر گرم ترین شهر استان بود.

آذربایجان غربی در هفته جاری شاهد افزایش دما و به تبع آن افزایش مصرف حامل های انرژی از جمله آب و برق بوده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha