بابلی ها از دارنده مدال طلای المپیاد جهانی زیست شناسی استقبال کردند

ساری - ایرنا - بابلی ها از محمدمهدی رحیم پور دارنده مدال طلای سی و سومین المپیاد جهانی زیست شناسی در زادگاهش بابل به گرمی استقبال کردند.

به گزارش ایرنا، محمد مهدی رحیم پور دانش آموز دبیرستان تیزهوشان شهید بهشتی بابل است که توانسته در سی و سومین المپیاد جهانی زیست شناسی در ارمنستان این مدال طلا را از آن خود کند.

بر این اساس جمعی از بابلی ها اعم از زن و مرد از سپاه شهرستان بابل تا فرمانداری این شهرستان از این دانش آموز نخبه جهانی استقبال کردند.

این نخبه بابلی در سالن فرمانداری شهرستان که با حضور مردم و مسئولان با هدف استقبال از دانش آموز طلایی خود جمع شده بودند،گفت: انتظار ما این است که به مسایل علمی در کشور همانند رشته های ورزشی توجه بیشتری شود.

محمد مهدی رحیم پور افزود: در حال حاضر باید به سمتی حرکت کنیم که در کشور به مسایل علمی نسبت به جنبه های دیگر توجه بیشتری شود.

وی بیان کرد: همگان شاهد بودیم که توجه به مسایل علمی سبب شد که با تولید واکسن کرونا مردم در حال حاضر راحت تر از گذشته زندگی می کنند.

وی افزود: سی و سومین دوره المپیاد زیست شناسی جهان که در ارمنستان برگزار شده بود تیم ایرانی چهار نفر بودند که یک نفر از بابل و سه دانش آموز دیگر از مدرسه علامه حلی منطقه یک تهران بودند.

وی گفت: استعدادهای زیادی در شهرستان ها نهفته است که باید این استعدادها شکوفا شوند و با شناسایی افراد توسعه علمی در کشور ارتقاء می یابد.

این نخبه بابلی بیان کرد: با افتخار تجربه خود را در اختیار مازنی ها قرار خواهم داد تا دانش آموزان بیشتری موفق به کسب این افتخار شوند.

بیش از نیمی از دانش آموزان المپیادی مازندرانی بابلی هستند

یوسف حاجی اسماعیلی سرپرست آموزش و پرورش بابل گفت: برای مسابقات المپیاد سالجاری در مرحله نخست در مازندران یک هزار و ۲۴ نفر انتخاب شدند که در بین این افراد ۵۴۰ دانش آموز بابلی می باشند.

وی افزود: آن چیزی که قابل توجه است ۵۴۰ دانش آموز راه یافته به مرحله نخست المپیاد از ۳۷ مدرسه بابل می باشند که این تنوع نشانه گسترش دانش آموزان نخبه در شهرستان می باشد.

وی اظهار داشت: در سی و سومین دوره المپیاد جهانی زیست شناسی ارمنستان ۶۵ کشور و ۲۴۰ نفر شرکت کننده بودند که تیم چهار نفره ایران با کسب چهار مدال طلا و با پشت سر گذاشتن قدرت های بزرگ دنیا به مقام نخست دنیا دست یافتند.

شهرستان بابل دارای حدود ۹۰ هزار دانش آموز می باشد که در ۶۰۰ مدرسه تحصیل می کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha