شرایط راه‌اندازی دانشکده علوم پزشکی در فردوس و طبس فراهم است

بیرجند - ایرنا - نماینده مردم فردوس، طبس، سرایان و بشرویه در مجلس شورای اسلامی گفت: شرایط لازم برای راه‌اندازی دانشکده علوم پزشکی در شهرستان‌های فردوس و طبس فراهم است و با رویکردهای جدید مدیریتی، شاهد باز شدن گره‌های زیادی در شهرستان فردوس هستیم.

به گزارش خبرنگار ایرنا حجت الاسلام مجید نصیرایی سه‌شنبه شب در نشست خبری افزود: با پیگیری انجام‌ شده سه رشته جدید به مجموع رشته‌های دانشکده پیراپزشکی شهرستان فردوس افزوده شد.

وی اظهار داشت: با پیگیری صورت گرفته در سال جاری ۲۰ میلیارد تومان به طرح فاضلاب شهر فردوس اختصاص یافت این درحالی است طی ۱۱ سال گذشته که پروژه فاضلاب فردوس آغاز شده فقط ۱۰ میلیارد تومان برای این پروژه هزینه شده است.

رییس مجمع نمایندگان خراسان جنوبی در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مهم‌ترین اولویت‌های کاری در حوزه انتخابیه فردوس، تکمیل و ارتقای پروژه‌های حوزه بهداشت و درمان، تامین آب شرب، کشاورزی و صنعت، احیای معادن و قنوات و نیز توجه به حوزه فرهنگ، ورزش و اشتغال است.

نصیرایی درخصوص پروژه راه‌آهن شهرستان فردوس بیان کرد: وقتی پیگیر پروژه راه آهن فردوس شدیم، اعلام کردند از ابتدا هم به زور به این پروژه مجوز داده‌ایم و در واقع این پروژه نه تنها توجیه اقتصادی ندارد بلکه با هزینه اجرای هر کیلومتر ۴۰ میلیارد تومان در کوتاه مدت شدنی هم‌ نیست و از ابتدا نباید مردم را نسبت به این پروژه پرهزینه و طولانی امیدوار و متوقع می‌کردند.

نماینده مردم فردوس، طبس، سرایان و بشرویه در مجلس شورای اسلامی افزود: با پیگیری انجام شده عنوان خط آنتنی از پروژه راه‌آهن فردوس حذف شد و با اصلاح مسیر، پیگیر اتصال سه شهرستان فردوس، سرایان و بشرویه به شبکه ریلی هستیم تا مردم این سه شهرستان از این پروژه بهره‌مند شوند.

وی درباره پروژه فرودگاه فردوس اظهار داشت: تاکنون مشخص نبود این پروژه زیر نظر سازمان هواپیمایی، مدیریت بحران و یا کدام نهاد و سازمان دیگر است و با پیگیری انجام شده بالاخره این پروژه در اختیار سازمان هلال احمر قرار گرفت تا زیرساخت های لازم تکمیل و به عنوان باند امداد و نجات مورد استفاده قرار گیرد.

نصیرایی از برگزاری اجلاسیه ملی جهادگران ۱۳ شهریور امسال با حضور میهمانان کشوری خبر داد و گفت: رهبر معظم انقلاب پس از زلزله سال ۱۳۴۷ همراه با جمعی از طلاب جوان مدت ۲ ماه در شهرستان فردوس حضور داشتند و به مردم خدمات‌رسانی کردند که این اقدام به عنوان مبدأ حرکت‌های جهادی در سطح کشور مطرح شده است.

همچنین نماینده مردم فردوس، طبس، سرایان و بشرویه در مجلس شورای اسلامی ضمن بازدید از پروژه‌ بزرگ فاضلاب، ساختمان در حال احداث گود زورخانه، بازار بزرگ شهروند و مجتمع دندانپزشکی کودکان امام علی (ع) و بررسی روند پیشرفت پروژه‌ها و مسائل و مشکلات پیش‌رو، در راستای اتمام و بهره‌برداری از این پروژه‌ها در کوتاهترین زمان قول مساعد داد.

وی در این بازدیدها ضمن اشاره به اینکه از برکات سفر رئیس جمهور به استان اجرای به موقع پروژه‌ها است، تاکید کرد: نیاز است مدیران دستگاه‌های اجرایی پیگیر اجرای مصوبات سفر رئیس جمهور باشند و ضمن حصول نتیجه مطلوب، امید و انگیزه را در دل مردم زنده کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha