بهسازی پایگاه‌های امداد و نجات گلستان به ۵۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد
عکس آرشیو است

گرگان - ایرنا - مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان گفت: این استان ۱۶ پایگاه امداد و نجات شامل ۱۴ پایگاه جاده‌ای، یک پایگاه کوهستانی و یک پایگاه دریایی دارد که نوسازی و بهسازی آن‌ها به ۵۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

قاسم غریب‌آبادی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: علاوه بر ضرورت نوسازی پایگاه‌های موجود گلستان به دلیل استعداد حادثه ‌خیزی و تردد فراووان سالانه در جاده‌های شهری و کوهستانی به سه پایگه جدید امداد و نجات احتیاج دارد.

وی بیان کرد: کارشناسی برای جانمایی این پایگاه های مورد نیاز انجام شده و برای امدادرسانی بهتر در زمان وقوع حوادث باید سه پایگاه امداد و نجات کوهستان در دهنه محمدآباد فاضل‌آباد، دهنه زرین‌گل در علی‌آبادکتول و دوزین مینودشت ساخته شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان گفت: در سه ماه نخست امسال ۴۷۶ حادثه از طریق مرکز کنترل و مدیریت حوادث (EOC) به پایگاه‌ها و نیروهای امداد و نجات گزارش شد که ۳۴۸ مورد آن معادل ۷۳ درصد مربوط به حوادث جاده‌ای بود.

بهسازی پایگاه‌های امداد و نجات گلستان به ۵۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد

وی اظهار داشت: همچنین در این مدت ۳۷ فقره امداد کوهستان شامل سقوط پاراگلایدر، سقوط از آبشار، گمشدگی، مصدومیت در ارتفاعات گلستان اتفاق افتاد.

غریب آبادی ادامه داد: گلستان به علت مسافرخیز بودن و داشتن مناطق گردشگری و تفریحی جذاب به ویژه در فصول بهار و تابستان، شاهد حضور گروه‌ها و گردشگران مختلفی است که بیشتر یا بدون هماهنگی وارد برخی مناطق گردشگری شده و به علت نداشتن آگاهی و آشنا نبودن به مناطق، دچار سانحه و حوادث مختلف می‌شوند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان با بیان این که گلستان در بحث کمک‌های اولیه و آموزش همگانی بسیار ضعیف است گفت: فقط ۱۰ درصد جمعیت استان کمک‌های اولیه را آموزش دیده‌اند.

وی یادآور شد: با توجه به حجم بالای حوادث در گلستان، این استان در پاسخگویی به حوادث بعد از استان‌های اصفهان و مازندران در رتبه سوم قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha