سومین رویداد منطقه‌ای چوب در کرمانشاه آغاز به کار کرد
آرشیوی است

کرمانشاه- ایرنا- سومین رویداد منطقه‌ای چوب روز چهارشنبه ۲۹ تیرماه به مدت چهار روز با حضور جمعی از هنرمندان کشورمان در محوطه تاریخی بیستون آغاز به کار کرد.

نماینده سازمان جهانی چوب در ایران در این ارتباط به خبرنگار ایرنا گفت: در این رویداد ۴۰ نفر از هنرمندان استان‌های کشورمان حضور دارند که ۳۰ نفر آنها از استان کرمانشاه هستند.

«علیرضا باوندپور» افزود: قرار است در این رویداد ۱۲ اثر هنری چوب خلق شود که ۲ اثر آن مربوط به هنرمندان استان کرمانشاه است.

وی در ادامه گفت: ۲ دوره قبلی این رویداد در محوطه تاریخی طاق بستان برگزار شد که به دلیل شیوع کرونا فقط هنرمندان استان کرمانشاه در آن حضور داشتند.

نماینده سازمان جهانی چوب در ایران افزود: قرار است از این رویداد فیلمی مستند تهیه شود و علاقه مندان به این هنر آن را از روی سایت سایت جهانی چوب ملاحظه کنند.

وی سیاست روز جهانی چوب را حمایت از محیط زیست عنوان کرد و گفت: روز جهانی چوب یک برنامه محیط زیستی است که هر سال ۲۱ مارچ برگزار می شود. امسال قرار است در توکیو برگزار شود که امیدواریم نماینده ای از ایران در این جشنواره حضور داشته باشد.

باوندپور اظهار داشت: ایران شانزدهمین کشور در دنیا است که نماینده روز جهانی چوب شده ایم. از سال ۲۰۲۰ که این مجوز اخذ شده برای اولین بار با ۱۵ هنرمند جشنواره را در طاقبستان اجرا کردیم.

وی اضافه کرد: هر سال روز جهانی چوب یک زمینه «تم» انتخاب می شود که تم پارسال «چوب و دی اکسید کربن» بود. تمی که امسال انتخاب شده «دوستی با درخت» که یک تم کاملا محیط زیستی است که به لطف میراث فرهنگی در محوطه تاریخی بیستون اجرا شده است.

۲۵ هزار نفر در حوزه صنایع دستی کرمانشاه فعالیت می کنند

به گزارش ایرنا، هم‌اکنون ۶۰ رشته مختلف صنایع دستی با جمعیت حدود ۲۵ هزار نفر در استان کرمانشاه فعالیت می‌کنند و هزار و ۸۶۴ نفر از هنرمندان صنایع دستی استان بیمه هستند.  

۱۲۵ نفر از هنرمندان صنایع دستی کرمانشاه در سطح جهانی و ملی شناخته شده اند، ۲ تن از آنها نشان جهانی و ۲۳ نفر نیز نشان ملی دریافت کرده اند.

هزار و ۸۶۴ نفر از هنرمندان صنایع دستی کرمانشاه زیرپوشش بیمه روستایی و عشایری و همچنین تامین اجتماعی هستند که ۶۵۰ نفر از آنها در یک سال گذشته بیمه شده اند.  

سال ۹۹ اولین رویداد بین المللی چوب در استان کرمانشاه برگزار شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha