۲۹ تیر ۱۴۰۱، ۹:۵۳
کد خبرنگار: 1163
کد خبر: 84827474
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

جهان اسلام در صدد حفظ و تقویت وحدت است

سنندج- ایرنا- نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه سنندج گفت: امروز جهان اسلام با پی بردن به توطئه‌های دشمنان، در صدد تقویت و حفظ وحدت است.

به گزارش ایرنا، ماموستا فایق رستمی روز چهارشنبه در اولین اجلاس منطقه‌ای وحدت اسلامی در سنندج اظهار داشت: دشمنان اسلام همواره با ترفندهای مختلف در صدد برهم زدن وحدت میان مسلمان و ایجاد تفرقه و اختلاف بین جوامع اسلامی بوده و هستند اما مسلمانان همواره با بصیرت و آگاهی خود این توطئه‌ها را خنثی کرده‌اند.

وی افزود: امروز جهان اسلام به خود آمده، که ورود دشمن به ممالک اسلامی برای توطئه افکنی در اقتصاد آن بوده و از هر راهی می خواهد منابع خدادادی و ثروت الهی را از مردم بگیرد.

امام جمعه سنندج یادآور شد: امروز با تلاش جمهوری اسلامی، جهان اسلام به خود آمده و با شناسایی ترفندهای دشمنان درصدد حفظ و تقویت وحدت، اتحاد و یکدلی است.   

وی کردستان را مرکز علم، عرفان و یکدلی و اتحاد اعلام کرد و گفت: امروز جای خوشحالی است که این استان میزبان چنین اجلاسیه بزرگی در راستای اتحاد بیشتر بین مسلمانان است و امید می رود چنین مجالس و محافلی تداوم داشته باشد.

اولین اجلاس منطقه‌ای وحدت اسلامی با عنوان "کردستان، نماد تحقق وحدت امت اسلامی و همزیستی اقوام و مذاهب"  امروز سه شنبه در دو نوبت صبح و عصر در کردستان در حال برگزاری است.

این اجلاس با حضور علمای استان های کردستان، کرمانشاه و ایلام و آذربایجان غربی و علمای اقلیم کردستان عراق به میزبانی سنندج برگزار می شود.

پخش سخنرانی حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان از دیگر برنامه های این اجلاس است.

در این اجلاس حجت الاسلام و المسلمین دکتر حمید شهریاری دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، حجت الاسلام و المسلمین عبدالرضا پورذهبی نماینده ولی فقیه در استان کردستان، حاج ماموستا فایق رستمی امام جمعه سنندج، آیت الله مصطفی علما نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه، مولوی اسحاق مدنی رییس شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، حاج ماموستا ملاقادر قادری امام جمعه پاوه، شیخ بهاءالدین محی الدین نقشبندی مدیر مدرسه و رییس طریقت نقشبندیه سلیمانیه، حجت الاسلام سید سعد الاعراجی امام جمعه شیعیان اربیل  و تعداد دیگری از علمای منطقه به ایراد سخنرانی خواهند پرداخت.

در این اجلاس قرار است از چندنفر از علمای مطرح تقریبی تجلیل شود؛ برگزاری گفت و گوها بین علما و بزرگان اقلیم کردستان عراق با علمای کشورمان از دیگر برنامه های این اجلاس است.

۴۰۰ مهمان برای حضور در این اجلاس پیش بینی شده که ۸۰ نفر آنها خارجی هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha