۴۱ تعاونی خراسان رضوی از تخصیص بیمه سهم کارفرما بهره‌مند شدند

مشهد- ایرنا- سرپرست مدیریت تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: تاکنون ۴۱ تعاونی استان از حمایت قانونی در خصوص تخصیص بیمه سهم کارفرما برای اعضای شاغل در تعاونی ها بهره گرفته اند.

منوچهر محمدی مقدم روز چهارشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: در سال ۱۳۹۹ تفاهم نامه ای بین معاونت تعاون و اشتغال با معاونت توسعه و کارآفرینی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی منعقد شد که موضوع حمایت های قانونی از تعاونی در قالب تخصیص بیمه سهم کارفرما برای اعضای شاغل در تعاونی ها را به دنبال داشت.

وی بیان کرد: این تفاهم نامه ها که شامل تعاونی های دانش بنیان، جوانان، توانیابان، بانوان و روستا تعاون ها می شود، تا پایان برنامه ششم توسعه تداوم خواهد داشت.

این مسوول در اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: براین اساس تاکنون ۴۱ تعاونی در رسته های مذکور مشمول این حمایت قانونی شده اند و از سوی دولت سهم کارفرما به حساب آنان واریز شده است.

محمدی مقدم افزود: در صورتی که دوباره وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای واریز سهم کارفرما از این اداره کل فهرست تعاونی های مشمول را بخواهد، فهرست جدید به آنها اعلام شده و تعاونی های جدید مشمول این حمایتها خواهند شد.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص بهره مندی تعاونی ها از معافیت مالیاتی نیز گفت: این معافیت برای تعاونی های مصرف کارمندی و کارگری، دانش آموزی، عشایری و بسیاری از تعاونی های دیگر اجرا می شود.

وی اضافه کرد: به منظور تامین سرمایه در گردش مورد نیاز تعاونی های خراسان رضوی،  پارسال از محل اعتبارات اشتغال روستایی، بانک توسعه تعاون و تسهیلات بلاعوض ۵۷۰ میلیارد و ۴۸۵ میلیون ریال تسهیلات به تعاونی های استان پرداخت شد.

سرپرست مدیریت تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: هشت هزار و ۷۲ تعاونی در استان فعالیت دارند که برای ۱۴۱ هزار و ۱۸۷ نفر شغل ایجاد کرده اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha