آسمان مازندران تا اواسط هفته آینده ابری و بارانی است

ساری - ایرنا - هواشناسی مازندران شرایط جوی این استان را از فردا تا اواسط هفته آینده، ابری تا نیمه ابری همراه با رگبار پراکنده باران و کاهش دما پیش‌بینی کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، هواشناسی مازندان با اشاره به تداوم هوای گرم و شرجی طی امروز، پیش‌بینی کرد که از روز پنجشنبه و با شمالی شدن جریان هوا، علاوه بر کاهش شدت گرما، آسمان این استان گاهی با افزایش ابر و احتمال رگبار پراکنده باران و وزش باد همراه است.

هواشناسی مازندران پیش‌بینی کرد که در روزهای جمعه و شنبه نیز با تقویت جریانات شمالی و عبور موج از تراز میانی جو، آسمان استان نیمه ابری گاهش ابری با رگبار پراکنده باران همراه است و از روز یکشنبه تا سه‌شنبه نیز با تقویت این جریان علاوه بر کاهش چند درجه‌ای دمای هوا، شاهد رگبار باران و وزش باد در سطح استان خواهیم بود.

جدول پیش‌بینی پنج روزه هواشناسی مازندران نشان می دهد که با ورود جریانات شمالی، از فردا شاهد کاهش نسبی دمای هوا خواهیم بود، بگونه‌ای که شهروندان در شهرهای ساحلی و  جلگه‌ای شاهد کاهش پنج تا هشت درجه‌ای  دمای هوا خواهند بود و در مناطق کوهستانی نیز دمای هوا بین چهار تا هفت درجه خنک‌تر می‌شود.

در شهرهای ساحلی و جلگه‌ای بیشترین میزان کاهش دما با هشت درجه، مربوط به شیاده بندپی بابل است. دمای هواین این منطقه از ۳۴ درجه سانتی‌گراد بالای صفر در روز جاری با هشت درجه کاهش در روز شنبه آینده به ۲۶ درجه سانتی‌گراد بالای صفر می‌رسد. پس از آن بیشترین میزان کاهش دما را در شهرهای آمل، قائمشهر و گلوگاه شاهد خواهیم بود. دمای هوای این مناطق از ۳۴ درجه سانتی‌گراد بالای صفر در روز چهارشنبه، با ۶ درجه کاهش در روز شنبه به ۲۸ درجه سانتی‌گراد بالای صفر می‌رسد.

مناطق ییلاقی نیز همانند شهرهای ساحلی و جلگه‌ای در طی این مدت شاهد خنک‌تر شدن هوا خواهند بود و بیشترین میزان کاهش دما نیز مربوط به بلده و رینه است. دمای هوای این مناطق به ترتیب از ۲۷ و ۳۰ درجه سانتی‌گراد بالای صفر در روز جاری، با هفت درجه کاهش در روز شنبه به ۲۰ و ۲۳ درجه سانتی‌گراد بالای صفر می‌رسد.

هواشناسی شرایط جوی مازندران براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه‌های پیـش‌یابی هواشناسـی در روز جاری را صاف تا قسمتی ابری گاهی با وزش باد و تداوم هوای گرم و شرجی با  
بیشینه دما در مناطق غربی بین ۳۰ تا ۳۳ و در مناطق مرکزی و شرقی نیز بین ۳۳ تا ۳۶ درجه سلسیوس پیش‌بینی کرده است.

آسمان مازندران در روز پنج‏شنبه با ورود جریانات شمالی علاوه بر کاهش نسبی شدت گرما، ابری تا نیمه ابری گاهش با افزایش ابر و احتمال رگبار پراکنده پیش‌بینی شده است. دمای هوا نیز در  طی این مدت در شهرهای ساحلی و جلگه ای بین ۲۷ تا ۳۳ و در ارتفاعات نیز بین ۲۵ تا ۲۷ درجه سانتیگرلاد بالای صفر پیش‌بینی شده است.

شرایط جوی مازندران در روزهای جمعه و شنبه نیمه ابری همراه با کاهش نسبی دما و در بعضی ساعات با افزایش ابر، رگبار پراکنده باران و وزش باد همراه است و بیشینه دما نیز در طی این مدت در مناطق ساحلی و جلگه ای بین ۲۷ تا ۳۱ و در ارتفاعات بین ۲۲ تا ۲۶ درجه سلسیوس می‌رسد.

داده‌های دریافتی از ایستگاه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که ساری با ثبت دمای ۳۶.۲ و کلاردشت با ۲۸.۱ درجه سانتی‌گراد بالای صفر به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین مناطق استان در طی ۲۴ ساعت گذشته بودند.

دمای هوای شهر ساری مرکز مازندران نیز امروز در گرم‌ترین ساعت به ۳۴ درجه سانتی‌گراد بالای صفر می‌رسد که این میزان در مقایسه با روز گذشته دو درجه کاهش نشان می‌دهد.

وضعیت دریای خزر نیز طی امروز و فردا مواج همراه با باد متوسط پیش‌بینی شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha