۱ مرداد ۱۴۰۱، ۸:۲۷
کد خبرنگار: 939
کد خبر: 84827797
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تحقق ۱۶ درصدی هدف گذاری برنامه اشتغالزایی در زنجان

زنجان – ایرنا – مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان از ثبت اطلاعات شاغلان جدید در سامانه رصد اشتغال به تعداد ۲ هزارو ۳۵۳ نفر طی چهار ماه در استان خبرداد و گفت: این میزان معادل ۱۶ درصد هدف گذاری برنامه اشتغالزایی طی سال جاری در استان است.

طیب جعفری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به هدف گذاری ایجاد یک میلیون و ۲۰۰ هزار شغل در کشور طی سال گذشته و امسال، افزود: سهم زنجان در این بخش برای سال جاری ایجاد ۱۴ هزارو ۱۷۰ شغل است.  

 وی ادامه داد: طبق آخرین وضعیت ثبت اطلاعات شاغلین در سامانه رصد اشتغال سال ۱۴۰۱ از مجموع ۱۴ هزارو ۱۷۰ شاغل جدید که تعهد استان است، در مجموع ۲هزارو ۳۵۳ کدملی معادل ۱۶.۶ درصد توسط دستگاههای اجرایی در سامانه رصد ملی اشتغال ثبت شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان  همچنین گفت: براساس اطلاعات مرکز آمار طی فصل بهار، استان زنجان با نرخ بیکاری ۵.۴ درصد کمترین بیکاری در بین استان‌های کشور را به خود اختصاص داد.

وی به تسهیل در صدور مجوزهای کسب و کار در استان اشاره کرد و ادامه داد: برای اشتغال های خرد و خانگی حدود ۵۰۰ نوع مجوز صادر می‌کنیم که با تسهیلگری های ایجاد شده، فرآیند صدور آنها در بازه زمانی سه روزه انجام می‌شود.

جعفری گفت: در دو سه ماه پایانی سال گذشته با تسهیل در فرآیندها، به اندازه کل سال مجوز کسب و کارهای خانگی در استان صادر کردیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha