۲۹ تیر ۱۴۰۱، ۱۶:۵۸
کد خبرنگار: 2204
کد خبر: 84828093
T T
۱۴ نفر

برچسب‌ها

خراسان جنوبی رتبه ۲۷ طلاق را در کشور دارد

۲۹ تیر ۱۴۰۱، ۱۶:۵۸
کد خبر: 84828093
خراسان جنوبی رتبه ۲۷ طلاق را در کشور دارد

بیرجند- ایرنا- مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی گفت: خراسان جنوبی اکنون در ثبت واقعه طلاق از بین ۳۱ استان کشور رتبه ۲۷ را دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علیرضا مهرآور روز چهارشنبه در نشست اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی طرح کنترل و کاهش آسیب طلاق در خراسان جنوبی اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون ۳۴۷ واقعه طلاق در استان به ثبت رسید که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴.۵ درصد رشد داشته است.

وی با اشاره به روند واقعه طلاق در استان از سال ۹۵ تاکنون اظهار داشت: از سال ۹۵ تا ۹۹ آمارها نشان از روند افزایش طلاق در استان را دارد اما ۹۹ نسبت به ۹۸ آمار طلاق در استان کاهش محسوس داشت به طوری که به ۰.۱ درصد رسید.

مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی عنوان کرد: اما سال ۱۴۰۰ مجدد طلاق افزایش یافت و در فروردین امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳.۳ درصد کاهش طلاق در استان را شاهد هستیم.

وی با بیان اینکه در فروردین امسال ۷۸ درصد شهری و ۲۲ درصد طلاق‌ها روستایی بوده است افزود: در فروردین ماه امسال بیشترین طلاق رخ داده برای زنان در سن ۲۰ تا ۲۴ سالگی و برای مردان در سنین بالاتر از ۳۰ سال در استان خراسان جنوبی رخ داده است.

مهرآور یادآور شد: در حدود ۷۰ درصد از طلاق‌ها سن مردان بالاتر از زنان بوده است و متاسفانه استان در روند افزایشی واقعه طلاق قرار دارد.

وی با اشاره به آمارهای ازدواج در استان نیز گفت: سال گذشته استان به سمت کاهش رویداد ازدواج حرکت کرد ولی در فروردین امسال نیز واقعه ازدواج نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش ۳۴.۱ درصدی داشته است.

مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی عنوان کرد: سه ماه ابتدای امسال هزار و ۷۲۱ واقعه ازدواج در استان خراسان جنوبی ثبت شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۱.۵ درصد کاهش داشته است.

 فضای مجازی عامل ۸۰ درصد مشکلات خانوادگی است

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی هم گفت: بیش از ۸۰ درصد مشکلات خانوادگی، بی توجهی‌ها و خشونت‌های عاطفی ریشه در تلفن همراه هوشمند و فضای مجازی دارد.

حجت الاسلام یدالله وحدانی نیا  اظهار داشت: سند ملی کنترل و کاهش خلاف یک مهندسی فرهنگی است که به دستگاه های مختلف ابلاغ شده است و هر دستگاه باید یک پیوست فرهنگی بر اجرای برنامه‌های خودش داشته باشد.

وی افزود : فرهنگ‌سازی از اهمیت بالایی برخوردار است و از روحانیت و حوزه‌های علمیه گرفته تا دستگاه‌هایی که متولی این موضوع هستند باید در بحث فرهنگ‌سازی اقدامات موثری انجام دهند.

حجت الاسلام وحدانی نیا با بیان اینکه دشمن برای از هم پاشیدن کانون خانواده در کشور نقشه‌های شومی کشیده است، افزود: فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی از ابزارهایی هستند که دشمن با استفاده از آنان تلاش می‌کند و متاسفانه هنوز برای نسل و خانواده‌های ما فرهنگ مشاوره جا نیافتاده است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی ادامه داد: یک فرمان عدل داریم که  می گوید در هر کاری به متخصص آن رجوع کنید اما در حال حاضر نسبت به موضوعات مختلف احساسی رفتار می‌شود.

وی بیان کرد: هیچ پرونده‌ای با رنگ و روی قضایی به دادگاه خانواده ورود پیدا نمی‌کند مگر اینکه در زمینه از هم پاشیدن کانون خانواده باشد و اسلام می‌گوید اگر مرد مسئولیت پذیر باشد زن هم مسئولیت پذیر می‌شود. 

حجت الاسلام وحدانی نیا در خصوص سامانه «تصمیم» عنوان کرد: قبل از طلاق و دادگاه زوجین را جهت دریافت مشاوره به سامانه «تصمیم» ارجاع می دهیم و مشاوره به صورت حضوری اجرا می شود و آموزش و مشاوره از مهم ترین موضوعات در جهت حفظ کانون خانواده ها است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha