اعتبارات ملی ،استانی وشهرستانی برای طرح های عمرانی و اجرایی تخصیص می یابد

ورامین - ایرنا - رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استانداری تهران گفت : اعتبارات ملی، استانی و شهرستانی برای پروژه های عمرانی و امور اجرایی تخصیص می یابد ولی با توجه به محدودیت منابع ، باید از سایر منابع برای پیشرفت سریعتر طرح ها کمک گرفت.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، ،جلسه کمیته برنامه ریزی شهرستان ورامین روز چهارشنبه با حضور علاالدین ازوجی رئیس سازمان مدیریت و  برنامه ریزی استانداری تهران ،مجید درویشی فرماندار شهرستان ورامین ، سلیمانی معاونت هماهنگی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استانداری تهران ،فیروزی معاونت برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری،محمدی معاونت امور فنی و عمرانی فرمانداری و بخشداران بخش مرکزی و جواد آباد و دیگر روسای دستگاه های اجرایی برگزار شد.

 ازوجی در این نشست گفت : از گذشته به شهرستان های استان تهران، به نسبت مرکز کم توجهی شده و جبران این موضوع توسط دولت سیزدهم و نمایندگان محترم در مجلس شورای اسلامی به صورت ویژه پیگیری می شود.

وی با اشاره به عدم تناسب اعتبارات استان با نیاز واقعی گفت: بخش قابل توجه اعتبارات کل کشور از محل درآمدهای استان تهران تامین می شود  ولی در عین حال سهم اعتبارات استان با نیازهای واقعی، تناسب ندارد.

ازوجی افزود :دستاوردهای ایجاد شده، مبنای قضاوت مردم در ارائه خدمت است لذا باید در نظارت بر پروژها و مدیریت هزینه ها، نهایت دقت صورت گیرد.

رویکرد دولت در سطح کلان، تکمیل پروژه ها و آماده سازی آنها برای ارائه خدمت به مردم است

ازوجی رویکرد دولت در سطح کلان، تکمیل پروژه ها و آماده سازی آنها برای ارائه خدمت به مردم است  و انتظار می رود با مدیریت صحیح هزینه ها و نظارت مستمر، این اتفاق سریع تر بیفتد.

وی افزود :با بررسی های انجام شده، شهرستان های تابعه استان تهران از نظر شاخص های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، آموزشی و زیر بنایی به نسبت سایر استان های کشور، وضعیت نامطلوبی دارد.

ریاست سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران گفت : شهرستان ورامین در حوزه میراث فرهنگی و صنایع تبدیلی و تکمیلی به صورت نمونه ی استانی مورد مطالعه قرار گرفته تا در این حوزه ها نیز کسب و کار رونق بگیرد و منابع خدادادی فراوانی در ورامین وجود دارد که با ایجاد زیرساخت لازم می توان درآمد پایداری برای مردم ایجاد کرد .

وی در پایان گفت : اقتصاد استان تهران نقش پیش برنده در رونق اقتصادی کشور دارد و ورامین نیز باید نقش خود در این چرخه را حفظ و تثبت کند و همواره اعتبارات ملی، استانی و شهرستانی برای پروژه های عمرانی و امور اجرایی تخصیص می یابد ولی با توجه به محدودیت منابع، باید از سایر منابع برای پیشرفت سریعتر طرح ها کمک گرفت.

اعتبارات عمرانی شهرستان ورامین ۸۵ درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته است

حشمت الله سلیمانی معاون هماهنگی برنامه و بودجه استانداری تهران در این جلسه گفت : اعتبارات عمرانی شهرستان ورامین ۸۵ درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته است و سهم شهرستان ورامین از اعتبارات ملی و استانی مشخص شده و در این میان، نقش فرمانداری ها برای توزیع اعتبارات و اولویت بخشی طرح ها، پر رنگ تر خواهد بود.

وی افزود : برخی طرح های شهرستانی دارای اعتبارات ملی است که لازم است مدیران شهرستان با پیگیری لازم از ظرفیت اعتباری و ردیف های ملی بهره مند شوند.

معاون هماهنگی برنامه و بودجه استانداری تهران خاطرنشان کرد : صنایع خرد متعددی در ورامین وجود دارد که انتظار می رود مسئولان با برنامه ریزی صحیح و هدفمند از تسهیلات اشتغال خانگی برای مردم به ویژه بانوان استفاده کند.

وی با اشاره به اختصاص بودجه به ادارات افزود :  اعتبارات بر اساس میزان عملکرد دستگاه ها تخصیص داده می شود و اگر دستگاهی از عملکرد مطلوب برخوردار نباشد، سهم اعتبارات، به دستگاه دیگری منتقل می شود.

معاون هماهنگی برنامه و بودجه استانداری تهران با تاکید بر حمایت از صنایع کوچک اظهار کرد : خرد متعددی در ورامین وجود دارد که انتظار می رود مسئولان با برنامه ریزی صحیح و هدفمند از تسهیلات اشتغال خانگی برای مردم به ویژه بانوان استفاده کند.

ورامین با ۳۰۰ هزار جمعیت در ۳۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران استان تهران واقع شده است و دارای دو بخش مرکزی و بخش جوادآباد است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha