سیاست‌های ددمنشانه استکبار ضد مسلمانان برای مردم تبیین شود

سنندج- ایرنا- امام جمعه اهل سنت ارومیه بر لزوم شناخت دشمن تاکید کرد و گفت: بر همه ما به ویژه علما لازم است که مسائل و سیاست‌های ددمنشانه استکبار و رژیم صهیونیستی علیه جامعه اسلامی را برای مردم بازگو و تبیین کنیم.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ماموستا مامد کلشی‌نژاد روز چهارشنبه در اولین اجلاسیه منطقه‌ای وحدت اسلامی در سنندج اظهار داشت: در سال‌های اخیر آن چیزی که سبب شد دشمن به برنامه‌ریزی‌های مختلف ضد جامعه اسلامی بپردازد، توسعه و موج گسترده اسلام آوری مردم کشورهای مختلف جهان بوده است.

وی با بیان اینکه دشمن به شدت از گسترش اسلام در جهان بیمناک است، افزود: در سال ۲۰۰۳ و بعد از جنگ ۳۳ روژه رژیم صهیونیستی علیه حزب‌الله لبنان و شکست مفتضحانه این رژیم، به این فکر افتادند که چکار کنند که جلوی موج عظیم قدرت اسلام آوری مردم جهان و افزایش جبهه مقاومت را بگیرند.

امام جمعه اهل سنت ارومیه به تلاش دشمنان برای یافتن نقطه ضعف‌های مسلمانان اشاره کرد و ادامه داد: آنان به این نتیجه رسیدند برای توقف گسترش اسلام در جهان، گروه تروریستی مانند داعش را ایجاد کنند تا به جهانیان نشان دهند که اسلام دین خشونت و کشتار است و مردم جهان را نسبت به این دین بدبین کنند.

ماموستا کلشی‌نژاد یادآور شد: دشمن صهیونیستی و آمریکای جهانخوار، اقدام به تاسیس شبکه‌های تلویزیونی مختلفی برای اشاعه خشونت‌های داعش کردند و توطئه‌های خطرناکی ضد جامعه اسلامی در جهان به راه انداختند.

وی ایجاد چنین گروه تروریستی را وسیله ای برای جلوگیری از اشاعه اندیشه‌های ناب محمدی و اسلامی دانست و گفت: امروز شرایط به گونه‌ای است که تنها با اتحاد، همبستگی و هوشیاری می‌توان مانع از عملی شدن توطئه‌های دشمنان شد و در راستای یکپارچگی جهان اسلام گام برداشت.

برگزاری اجلاسیه منطقه‌ای وحدت اسلامی قابل تقدیر است
رییس اتحادیه سادات پیرخضری سلیمانیه هم ضمن تقدیر از جمهوری اسلامی ایران به واسطه برگزاری اجلاسیه منطقه‌ای وحدت اسلامی در سنندج، افزود: گرچه تلاش دشمنان برای ایجاد تفرقه در جهان اسلام، برای مسلمانان زحمات زیادی را ایجاد کرده است اما برگزاری چنین جلساتی اقدام بسیار خوبی در راستای حفظ وحدت است.
سیدمظفر حسن رئوف به دست درازی دشمنان به جامعه اسلامی اشاره کرد و گفت: اکنون می‌بینیم که به واسطه همین تجاوز و دست‌درازی‌ها، خاورمیانه وضعیت بدی دارد و بسیار ناخوشایند است.
وی ایحاد داعش را از جمله توطئه‌های دشمنان برای تضعیف جامعه اسلامی عنوان کرد و ادامه داد: اهل سنت همواره دوستدار اهل بیت بوده و هیچگاه خشونت‌های داعش را تایید نکرده، بلکه خود قربانی خشونت گروه‌های تروریست بوده است.

نخستین اجلاس منطقه‌ای وحدت اسلامی با عنوان "کردستان، نماد تحقق وحدت امت اسلامی و همزیستی اقوام و مذاهب" با حضور علمای استان های کردستان، کرمانشاه، ایلام و آذربایجان غربی و علمای اقلیم کردستان عراق به میزبانی سنندج در حال برگزاری است.

۴۰۰ مهمان در این اجلاس حضور دارند که حدود ۸۰ نفر آنها خارجی هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha