۲۹ تیر ۱۴۰۱، ۱۷:۱۳
کد خبرنگار: 1015
کد خبر: 84828179
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مدل حکمرانی در کشور براساس مشارکت دینی است

گناوه – ایرنا - رئیس نهضت اجتماعی جوانان قرارگاه قرب بقیه الله (عج)  کشور گفت: مردم باید احساس ضرورت کنند و به باور برسند که حکمرانی در کشور یک مدل مشارکتی براساس دین است.

آرش مقدم روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگاران در بندرگناوه افزود: فرق مشارکت دینی با مشارکت سیاسی موجود در این نیست که هر چهار سال یک بار بیایند رای بدهند و بروند کنار بلکه باید دائم در میدان حضور داشته باشند.

وی اظهارداشت: تجربه ما ایرانی ها نشان می دهد وقتی که دائم در میدان هستیم به موفقیت می رسیم و هرجا که از میدان کنار می رویم به مشکلات حاد برمی‌خوریم.

مقدم با اشاره به اینکه در زمان جنگ تحمیلی مردم در میدان بودند موفق شدیم، گفت: برگزاری یادواره شهدا، وجود هزاران موسسه قرآنی و میهمانی ۱۰ کیلومتری اخیر نماد میدان داری مردم است.

وی ادامه داد: ایده و تفکر در نهضت اجتماعی این است که مردم به صورت گروهی و جهادی به میدان بیایند، تا بتوانیم نسبت به شناسایی و کاهش  آسیب ها، ازدیاد صندوق های خرد و کسب و کار و خیریه ها  اقدام کنیم.

رئیس نهضت اجتماعی جوانان قرارگاه قرب بقیه الله (عج) گفت: پس از این اقدام باید به دنبال شناسایی و دعوت از مستعدینی برویم که دوست دارند صندوق های خرد و موسسات خیریه  و کارهای جهادی کنند.

وی اظهارکرد: مردم از قشر انقلابی توقع دارند مشکلاتی که در حوزه کسب و کار، آسیب های اجتماعی و جهیزیه و طلاق وحود دارد آنها را حل کنند.

مقدم گفت: هرگاه موسسات و گرو های مردم و کنشگرها زیاد شوند دولت ها هم می توانند بهتر حکمرانی کنند.

وی بیان کرد:  همانگونه که در انتخابات می گوییم مردم بیایند رای بدهید تا تحول اتفاق بیافتد الان هم می گوییم مردم بیائید و رای عملی بدهید.

رئیس نهضت اجتماعی جوانان کشور افزود: نهضت اجتماعی جوانان  یک جنبش مردمی با رویکرد مساله محور و در تلاش است تا گروه‌های مردمی  را پای کار حل مسائل جامعه  بیاورد و میدانی جدید برای حرکت‌های مردمی ایجاد کند.

وی  گفت: از دور هم جمع شدن گروه‌های مردمی تجارب تبادل و انتقال می یابد و از هدررفت میلیاردها پول صرفه حویی می شود.

مقدم بیان کرد: دولت باید از این دورهمی ها و مشارکت مردمی در عرصه ها حمایت و پشتیبانی کند.

وی  با تقدیر از متولیان برگزاری همایش نهضت اجتماعی جوانان در گناوه  افزود: در این همایش گروه‌های جهادی و کارآفرینان با ارایه راهکار و ایده های خود، سازماندهی خواهند شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha