۲۹ تیر ۱۴۰۱، ۱۷:۱۶
کد خبرنگار: 2104
کد خبر: 84828191
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

وحدت ایران و عراق برای مقابله با دشمنان مشترک ضروری است

سنندج- ایرنا- امام جمعه اهل تشیع کرکوک گفت: وجود مشترکات مرزی، فرهنگی، قومیتی و مذهبی میان ایران و عراق وحدت این ۲ کشور برای مقابله با دشمنان مشترک را ضروری‌تر از قبل کرده است.

شیخ حسین خوشنام روز چهارشنبه در اولین اجلاس منطقه‌ای وحدت اسلامی با عنوان "کردستان، نماد تحقق وحدت امت اسلامی و همزیستی اقوام و مذاهب" در اردوگاه امام علی(ع) سنندج در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: شکی نیست که همه مجامع مسلمانان،  زمینه دیدارهای جدید و آشنایی افراد را فراهم می‌کند و استفاده خوبی که از این نشستها می‌توان داشت تبیین مبانی وحدت اسلامی است.

وی افزود: این ویژگی در نشستهایی که با حضور علمای دین و اساتید دانشگاهی به عنوان ۲ عامل تاثیرگذار در جامعه، برگزار شود، نمود بیشتری دارد چرا که مخاطبین زیادی دارند.

امام جمعه اهل تشیع کرکوک عراق افزود: کُردهای عراق از شرایطی که منجر به تجزیه آنها شود رضایت ندارد چون می دانند به نفع آنها نیست.

شیخ حسین خوشنام تاکید کرد: مردم عراق اگر مسائل سیاسی وجود نداشت، دچار تفرقه نمی‌شدند و اگر تفرقه‌ای بین آنها وجود دارد ناشی از احزابی است که کار سیاسی انجام می دهند و باعث شده‌اند تا مردمی که همواره درگیر مشکلات جنگ بوده‌اند دنباله رو این احزاب باشند و به تجزیه دلخوش شوند.

وی تاکید کرد: این به هیچ عنوان به نفع ملت عراق نیست و امیدواریم با هوشیاری مردم هر چه زودتر شاهد وحدت مردم عراق باشیم.

به گفته امام جمعه اهل تشیع کرکوک عراق، ایران و عراق مشترکات زیادی دارند  و هر دشمنی که ضرری به عراق بزند برای ایران هم مضر است و برعکس آن هم نمود دارد.

اولین اجلاس منطقه‌ای وحدت اسلامی با عنوان "کردستان، نماد تحقق وحدت امت اسلامی و همزیستی اقوام و مذاهب" ۲۹ تیرماه ۱۴۰۱ در دو نوبت صبح و عصر در کردستان در حال برگزاری است.

در این اجلاس علمای استان های کردستان، کرمانشاه و ایلام و آذربایجان غربی و علمای اقلیم کردستان عراق حضور دارند.

پخش سخنرانی حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان از دیگر برنامه های این اجلاس  بود.

در این اجلاس حجت الاسلام و المسلمین دکتر حمید شهریاری دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، حجت الاسلام و المسلمین عبدالرضا پورذهبی نماینده ولی فقیه در استان کردستان، حاج ماموستا فایق رستمی امام جمعه سنندج، آیت الله مصطفی علما نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه، مولوی اسحاق مدنی رییس شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، حاج ماموستا ملاقادر قادری امام جمعه پاوه، شیخ بهاءالدین محی الدین نقشبندی مدیر مدرسه و رییس طریقت نقشبندیه سلیمانیه، حجت الاسلام سید سعد الاعراجی امام جمعه شیعیان اربیل  و تعداد دیگری از علمای منطقه به ایراد سخنرانی خواهند پرداخت.

در این اجلاس قرار است از چندنفر از علمای مطرح تقریبی تجلیل شود؛ برگزاری گفت و گوها بین علما و بزرگان اقلیم کردستان عراق با علمای کشورمان از دیگر برنامه های این اجلاس است.

۴۰۰ مهمان برای حضور در این اجلاس پیش بینی شده که ۸۰ نفر آنها خارجی هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha