۲۹ تیر ۱۴۰۱، ۲۱:۰۷
کد خبرنگار: 2107
کد خبر: 84828380
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار: حمایت از ورزش در گرو توسعه  صنعت کردستان است

سنندج- ایرنا- استاندار کردستان گفت: ورزش کردستان نیازمند حمایت بخش خصوصی است اما باید بخش صنعت و معدن استان نیز توسعه یابد، تا بتوانند حوزه ورزش را حمایت کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، اسماعیل زارعی کوشا شامگاه چهارشنبه در آیین تجلیل از مدال آوران، ورزشکاران، مربیان و داوران کردستانی حاضر در رقابت‌های جهانی و آسیایی و بین المللی سال ۱۴۰۰، با بیان اینکه کمتر از هشت درصد اشتغال استان مربوط به بخش صنعت است، ادامه داد: بخش کشاورزی کردستان صنایع تبدیلی ندارد و معادن استان نیز بجز چند مورد توان آنچنانی ندارند، به همین دلیل برای حمایت از بخش ورزش باید بخش صنعت و معدن استان توانمند شود.

وی اضافه کرد: از محل سفر ریاست جمهوری به کردستان، بیش از ۲۴ تا ۲۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات برای توسعه اقتصادی استان مصوب شد که می‌توان از این محل به تقویت بخش صنایع استان کمک کرد.

زارعی کوشا گفت: در جلسه شورای گفت و گوی بخش خصوصی و دولت استان نیز در مورد موضوع اقتصاد ورزش با تعدادی از واحدهای تولیدی و صنعتی استان مذکراتی را انجام داده‌ایم که امیدواریم با رفع برخی از موانع، شاهد حمایت آنها نیز از بخش ورزش استان باشیم.

وی اضافه کرد: تامین مالی و داشتن پشتوانه، موضوعی بسیار مهم در حمایت از بخش ورزش و سایر عرصه‌های فرهنگی و اجتماعی است و تا این موضوع درست نشود، توفیقی حاصل نخواهد شد.

استاندار کردستان افزود: توان مالی دولت محدود است و علاوه بر این محدودیت‌های قانونی نیز وجود دارد که باید از ظرفیت بخش خصوصی بهره گرفت.

وی تاکید کرد: کردستان یک استان محروم نیست و نباید به آن ترحم آمیز نگاه کرد، چون دارای توانمندی‌ها و ظرفیت‌های بسیاری است.

زارعی کوشا ادامه داد: قطعا بهترین ظرفیت استان نیروی انسانی آن است که بالاتر از سایر بخش‌های کشاورزی، گردشگری، معدن و غیره می‌توان بر این توانمندی تکیه کرد و سند آن ورزشکاران قهرمان استان هستند که از گذشته تا کنون در عرصه های مختلف افتخار آفرینی کرده‌اند.

وی یادآور شد: در برخی از رشته‌های ورزشی در گذشته شرایط بهتری داشته‌ایم که باید این رشته‌ها دوباره احیاء شود و پدیده‌های ورزشی جدید نیز حمایت شوند.

کسب سالانه ۸۵۰ مدال توسط ورزشکاران کردستانی در مسابقات کشوری

مدیرکل ورزش و جوانان کردستان نیز در این مراسم گفت: ورزشکاران کردستانی سالانه ۸۰۰ تا ۸۵۰ مدال در سطح کشور کسب می‌کنند که این مایه افتخار برای استان است.

حامد جولایی افزود: ورزش استان روز به روز در حال پیشرفت است و در حال حاضر در تمامی رشته‌ها ورزشکاران استان در تیم ملی حضور دارند و مقام کسب می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه ورزش استان نیاز به تحول دارد، اضافه کرد: تا زمانی که بخش خصوصی از بخش ورزش استان حمایت نکند، شاهد تحول در این بخش نخواهیم بود چون اعتبارات دولتی ناچیز بوده و کفاف این بخش را نمی‌کند.

مدیرکل ورزش و جوانان کردستان با اشاره به اینکه در سال جاری تاکنون هیچ اعتباری به هیات‌های ورزشی استان تعلق نگرفته است، گفت: برغم همه کمبودهای مالی ورزشکاران استان سرآمد هستند و ما امیدواریم این روند رو به رشد خود را ادامه دهند.

در این مراسم ۴۲ ورزشکار قهرمان کشوری و بین المللی و پنج خانواده شهدای ورزشکار استان کردستان مورد تجلیل قرار گرفتند.

حدود ۶۴ هزار ورزشکار سازمان یافته کردستانی در رشته‌های مختلف ورزشی مشغول به فعالیت هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha