۳۰ تیر ۱۴۰۱، ۹:۱۹
کد خبر: 84828614
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

برگزیده دومین دوره " از تبار قلم" استان بوشهر تجلیل شد

بوشهر - ایرنا - حجت الاسلام علی آرمین به عنوان برگزیده دومین دوره رویداد فرهنگی "از تبار قلم" در استان بوشهر انتخاب و از تلاش‌های او در نگارش هفت اثر ارزشمند تجلیل شد.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر به نقل از مدیرکل کتابخانه های عمومی استان بوشهر در دومین دوره آیین «از تبار قلم»، بیان کرد: این نویسنده بوشهری در استان مهجور مانده است و می طلبد که  در معرفی او به جامعه کتابخوان از همه ظرفیت‌های موجود استفاده شود.

حیدر راهب افزود: آرمین از معدود نویسندگانی است که در استان بوشهر در حوزه کودک و نوجوان آثار فاخری دارد و ناشناخته ماندن او از نقاط ضعف ما است.

وی اظهارداشت: هیچ ابزاری مانند هنر به ویژه هنر داستان نویسی نمی تواند در انتقال فرهنگ اصیلی ایرانی – اسلامی به نسل کودک و نوجوان موثر باشد.

راهب تاکید کرد: برگزاری این برنامه نقطه آغازی برای معرفی این نویسنده بومی و استفاده از ظرفیت‌های او است و کتابداران استان بوشهر باید در راستای معرفی آثار او از ابزار موجود  استفاده کنند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر یادآور شد: برنامه «از تبار قلم» با هدف تجلیل و تکریم نویسندگان بومی یکی از کارهای ارزشمندی  است که نهاد کتابخانه های عمومی کشور هر ساله برگزار می‌کند و در نخستین دوره دکتر عبدالکریم مشایخی برگزیده شد.

وی گفت: با وجود اینکه حجت الاسلام علی آرمین، جهت تجلیل در برنامه از تبار قلم استان قم نیز انتخاب شده بود، اما  این افتخار نصیب استان بوشهر شد تا قدردان تلاش های ایشان در حوزه نویسندگی باشیم.

مدیرکل کتابخانه های استان افزود: در استان بوشهر چهره‌های شاخصی مانند شهیدان نادر مهدوی و علیرضا ماهینی، غضنفرالسلطنه برازجانی و محمدباقر خان تنگستانی هستند که می‌توانند سوژه‌ها و ایده‌های جذابی برای خلق داستان باشند.

نرگس صداقت، مدیر اسناد و کتابخانه ملی بوشهر نیز در این آیین گفت: ارتباط هنر و دین می تواند در انتقال مفاهیم دینی به افراد جامعه، بویژه قشر کودک و نوجوان بسیار راه گشا باشد.

سمیه رسولی، مدیرکل کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر نیز تاکید کرد:  این اداره کل آمادگی دارد تا از طریق همه مراکز موجود در استان در معرفی آثار ایشان تلاش کند.

حجت الاسلام والمسلمین علی آرمین گفت: آمادگی دارم تا تمام تجربیات و اندوخته های علمی خود را در اختیار مردم فرهیخته بوشهر قرار دهم.

این نویسنده بوشهری در معرفی آثار خود افزود: رمان‌های «به نام یونس» (بزرگسال) ، «کمیک استریپ‌های شهاب»(بزرگسال)، «پرواز با پاراموتور را دوست دارم»(نوجوان)، «کریستال و قالیچه پرنده»(کودک) و کتاب داستان «کی خانم نارنجی را ناراحت کرده»(کودک) از انتشارات جمکران، رمان «کی میتونه به جز تو برمودا باشه»(نوجوان) از انتشارات مهرستان و مجموعه داستان کوتاه «تا محمد» از انتشارات کتابستان معرفت از جمله آثاری است که تا کنون چاپ شده است.

در پایان این مراسم ضمن تکریم حجت الاسلام والمسلمین علی آرمین، نویسنده بوشهری و برگزیده دومین دوره از تبار قلم، با اهدای لوح تقدیر از زحمات مجید عابدی به عنوان مجری و منصور میگلی به عنوان مسئول محفل ادبی شعر و آفتاب استان بوشهر نیز تجلیل شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha