توسعه یک میلیارد دلاری صادرات قزوین نیازمند فراهم سازی زیرساخت‌ها است

قزوین – ایرنا – رییس خانه صنعت، معدن و تجارت استان قزوین گفت: توسعه صادرات استان و دستیابی به رقم یک میلیارد دلار که برای امسال هدف گذاری شده نیازمند فراهم سازی زیرساخت‌ها و بسترهای لازم است.

علی محمد زمانی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برای تحقق این هدف گذاری اول از همه باید واقعا بخش خصوصی از همه جهت به ویژه در تولیدات صادرات محور حمایت شود.

وی اضافه کرد: رفع بخشی از مشکلات برای رسیدن به این مهم، در حوزه اختیارات استان است و بخش دیگری از مشکلات، مربوط به بحث های کلان کشوری مانند مسایل ارزی بوده که از جمله مشکلات و معضلات صادرکنندگان می باشد.

زمانی افزود: برای رسیدن به صادرات یک میلیارد دلاری در استان باید ضمن فراهم سازی بسترها و زیرساخت ها از تولید بیش از پیش حمایت شود و در نهایت خود صادرکنندگان و تولیدکنندگان باید مورد حمایت جدی قرار بگیرند.

وی اضافه کرد: این شعار و هدف دست نیافتنی نیست ولی کار بزرگی است که برای رسیدن به آن باید از همه ظرفیت ها استفاد کنیم و مسوولان نگاه شعاری به حمایت ها نداشته باشد.

این مسوول گفت: در این راه باید از توان بخش خصوصی حداکثر استفاده به عمل آید و موانع پیش روی صادرات کارخانجات استان شناسایی و مرتفع شود.

وی افزود: رسیدن به این هدف، کار خیلی تخصصی و جدی است ولی باید تلاش کنیم تا اگر به رقم یک میلیارد دلار صادرات در پایان سال نرسیدیم، حداقل با اقدامات جدی و عملیاتی به ارتقای قابل توجهی در این زمینه دست یابیم.

زمانی خاطر نشان ساخت: در حال حاضر از ظرفیت بخشی خصوصی استان قزوین خیلی جدی استفاده نمی شود و خیلی از واحدهای های تولیدی استان از گردونه صادرات کنار گذاشته شده اند.

وی گفت: باید موانع فعالیت صادراتی این واحدها شناسایی شود و آنها به گردونه صادرات بازگردند که نیازمند یک کار ویژه و بزرگ است.

استان قزوین چهار هزار واحد تولیدی و ۲۵۰ واحد صادراتی دارد.

صادرات استان قزوین تا پیش از شیوع کرونا به مرز ۷۰۰ و ۸۰۰ میلیون دلار در سال رسیده بود که با شیوع کرونا به شدت کاهش یافت.

امسال هدف صادراتی استان قزوین یک میلیارد دلار تعیین شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha