درخواست ثبت‌ زمین‌های کشاورزی در هرمزگان ۲۰ برابر شد

بندرعباس - ایرنا -رئیس کل دادگستری هرمزگان با اشاره به رسیدن ۱۰ هزار درخواست برای حدنگاری بیش از ۴۰ هزار هکتار زمین کشاورزی در یک هفته اخیر، از ۲۰ برابر شدن درخواست های مردم برای ثبت زمین‌هایشان در سامانه کاداستر خبر داد.

به گزارش شامگاه پنجشنبه دادگستری استان، مجتبی قهرمانی گفت: این درحالیست که تعداد درخواست‌های مردمی برای حدنگاری اراضی کشاورزی از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا ۲۰ تیرماه ۱۴۰۱ تنها ۵۰۰ فقره بوده است.

وی ادامه داد: با توجه به این حجم از درخواست‌های مردمی، پس از تشکیل کارگروه ویژه برای حدنگاری زمین‌های کشاورزی، بر اساس آمار، تعداد درخواست های مردم برای ثبت زمین‌های کشاورزی‌شان در سامانه کاداستر در یک هفته اخیر ۲۰ برابر مجموع ۱۵ ماه گذشته است.

رئیس کل دادگستری هرمزگان با اشاره به توصیه رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با رئیس و مسئولان قوه قضاییه در خصوص لزوم به نتیجه رساندن قانون کاداستر برای جلوگیری از تضییع حقوق عامه و پیشگیری از زمین‌خواری‌ها و کوه خواری‌ها و دیگری اراضی ملی اظهار داشت: همه ظرفیت‌ها  و امکانات در این راستا بسیج شده است و در دادگستری هرمزگان نیز قاضی ویژه‌ای به این امر اختصاص یافته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha