۳۰ تیر ۱۴۰۱، ۱۶:۵۶
کد خبرنگار: 2111
کد خبر: 84828849
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

اقدام شجاعانه دولت در حذف ارز ترجیحی قابل تحسین است 

سنندج - ایرنا - نماینده مردم شهرستان بیجار در مجلس شورای اسلامی گفت: در دولت های قبل شاهد بودیم که چنین اقداماتی در اواخر عمر دولت اجرایی می شد، اقدام شجاعانه دولت در حذف ارز ترجیحی در ابتدای کار قابل تحسین است. 

به گزارش خبرنگار ایرنا، علیرضا زندیان در جلسه شورای اداری شهرستان بیجار که در شهر توپ آغاج برگزار شد گفت: حذف ارز ترجیحی و آزاد سازی قیمت چهار قلم کالا، به علت سوء استفاده و رانتی بود که برخی از سرمایه داران از آن استفاده می کردند و مردم عادی قربانی آن بودند.

وی افزود: فقط چهار قلم کالا از نظر قیمت آزاد سازی  شد امّا در جامعه شاهد افزایش قیمت همه کالاها و اقلام بودیم که با مدیریت دولت رفته رفته بر کاهش آن شاهد خواهیم بود.

نماینده مردم شهرستان بیجار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سفر اخیر رییس جمهور به استان کردستان اظهارداشت: این سفر پر خیر و برکت، مصوبات مناسبی برای توسعه و آبادانی استان و شهرستان دارد که با منابع مشخص، بزودی اعلام و تخصیص خواهد یافت.

وی افزود: در جلسات کمیته تخصیص، باید یک پروژه کامل در نظر گرفته شود و اعتبار مورد نیاز برای اجرای تمامی فازها مورد تصویب باشد تا در آینده وضعیت امروز پروژه های نیمه کاره و بدون اعتبار گریبار گیر نباشد.

وی به موضوع مهاجرت فرستی شهرستان هم اشاره کرد و گفت:جمعیت فرستی یک منطقه ارتباط مستقیمی با آب دارد و سپس اشتغال، زیر ساخت باید احداث شود تا به شوق اشتغال، سایر مشکلات منطقه حل و فصل شود.

نماینده مردم شهرستان بیجار در مجلس شورای اسلامی ابراز امیداوری کرد: راه آهن زنجان و بیجار هم در تلاش هستیم که در هفته دولت کلنگ زنی و تجهیزکارگاه شود زیرا در آینده نزدیک حجم عظیمی از ترافیک جاده ایی خواهیم داشت و باید عملیات چهاربانده در تمامی محورها سرعت یابد.

فرماندار بیجار هم در این جلسه اظهارداشت: مردم محوری و ارتباط بدون تشریفات و چهره به چهره با عموم مردم از ویژگی دولت سیزدهم است.

احمدرضا قاسمی گفت: عدالت محوری هم جز اهداف اصلی است، مسوولان استان و شهرستانی با دید گسترده، عدالت را برای کل منطقه در نظر دارند، مدیران ادارات خدمات رسان نباید تمام توان خود را فقط برای شهر بیجار اختصاص دهند، چهار شهر دیگر هم نیازمند توجه و رسیدگی هستند.

فرماندار بیجار با اشاره به شعار سال و رهنمودهای رهبری اظهار داشت: دانش بنیان را می توان راه گشای توسعه تولید و اقتصاد دانست، کشف استعدادهای نهفته در خانواده های منطقه می تواند در برون رفت از مسائل و مشکلات فعلی منطقه همکاری کند.

وی به پروژه نیمه کاره در شهرستان هم اشاره داشت و تاکید کرد: با توجه به شرایط موجود در شهرستان سعی بر آن است که پروژه جدید تعریف نشود و پروژه های نیمه کاره فعلی که بیش از ۵۰ درصد پیشرفت دارند و عام المنفعه هستند در دستور کار اتمام قرار گیرد.

فرماندار بیجار یاد آور شد: مسئولیت اجتماعی معادن در چند سال اخیر مغفول مانده است، جذب سرمایه گذار بستگی مستقیم با زیر ساخت های شهرستانی دارد، مردم هم باید همکاری کنند، برخی از پروژه هایی که منافع آن در آینده مشخص خواهد شد و امروز برای برخی از اقشار زحمت ایجاد خواهد کرد نیازمند تحمل است.

وی به موضوع و حاشیه های پیرامون خرید تظمینی گندم در مراکز خرید اشاره کرد و گفت: با تمام ظرفیت و همکاری جهادکشاورزی و تعاون روستایی، نظارت بر مراکز خرید افزایش یافته تا دست افراد سود جو از دست رنج کشاورزان کوتاه شود.

در ادامه این جلسه عضو شورای اسلامی شهر توپ آغاج به مسائلی همچون کمبود آب آشامیدنی، مشکلات مجتمع آب رسانی جدید در لوله گذاری، نبود آب چاه برای دام و کشاورزی، نداشتن پاسگاه انتظامی و کاهش امنیت اجتماعی، نبود بانک و خدمات بانکی و اعتباری، نبود نماینده اداره خدمات رسان برای بررسی مشکلات مردم و نبود آزمایشگاه و داروخانه اشاره کرد.

مصطفی صفرلو گفت: از سال ۱۳۹۱ روستای توپ آغاج به شهر تبدیل شد و از آن زمان تا امروز هیچ امکانات رفاهی شهری به منطقه وارد نشده است، در مقابل خرید امتیاز های برق و آب و گاز بدون هیچ پشتیبانی و با قیمت شهری ارائه می شود.

شهرستان ۸۹ هزار نفری بیجار با تقسیم به پنج شهر در ۱۴۲ کیلومتری شرق شهر سنندج مرکز استان کردستان قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha