به گزارش دریافتی ایرنا از روابط عمومی شهرداری شیراز، سید احسان اصنافی با اعلام این خبر گفت: با توجه به مصوبات مربوط به انتشار یک هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت مربوط به اعتبارات طرح تملک دارایی های سرمایه ای و بر اساس پیگیری های بعمل آمده، مجوز عرضه اوراق مشارکت طرح های مربوط به پروژه های قطار شهری و اتوبوسرانی شهر شیراز توسط بانک مرکزی صادر و فرآیند جذب آن انجام شد.
وی با اشاره به این موضوع که اختصاص این اعتبار پس از تعیین تکلیف نمودن بدهی های شهرداری در بانک های شهر و مرکزی صورت گرفت، اظهار داشت: با این اقدام، خط ۲ مترو کلانشهر شیراز بر اساس برنامه زمانبندی به اتمام و بهره برداری خواهد رسید و عملیات خرید مرحله دوم اتوبوس شهری با اختصاص این بودجه انجام می شود.
هم اینک خط یک قطار شهری شیراز با دربرگرفتن ۲۰ ایستگاه میدان احسان در غرب شیراز را به میدان گل سرخ در شرق این کلانشهر متصل میکند و در حال بهرهبرداری است.
فاز نخست خط ۲ مترو شیراز نیز در محور جنوب – شمال این کلانشهر از شهرک میانرود به سمت ایستگاه آزادی (فلکه گاز) به گفته مسئولان به صورت ۱۰۰ درصد به صورت مکانیزه حفاری شده و تکمیل و راه اندازی آن در دستور کار است. ادامه این خط در فاز دوم به سمت کلبه (میدان گلستان) در دستور کار خواهد بود.
پیش از این، شهردار شیراز ۲۱ خردادماه ۱۴۰۱ گفته بود: ازنظر ریالی رقمی بالغبر ٣٠٠ میلیارد تومان از ٢٥ بهمنماه سال گذشته تا امروز ٢١ خردادماه در فاز نخست خط ۲ مترو شیراز هزینه شده است.
سید احسان اصنافی افزود: پس از رونمایی ایستگاه قهرمانان و آغاز تست گرم خط ۲ به طول ۵ کیلومتر در بهمنماه سال ۱۴۰۰، سایر ایستگاههای فاز یک خط دو از پیشرفت فیزیکی خوبی برخوردار بودهاند.
شهردار کلانشهر شیراز ادامه داد: از آن بازه زمانی تاکنون، سازه ایستگاه دولت تکمیل و روکش آسفالت در خیان عادلآباد انجام شد و مسیری که سالها مسدود بود، باز شد، در ایستگاه های رحمت و استقلال نیز با تغییرات خوبی مواجه شدیم.
اصنافی ابراز امیدواری کرد: با افتتاح سه ایستگاه قهرمانان، امیرکبیر و امام حسین(ع) تا پایان امسال، بتوانیم ایستگاه استقلال را با فاصله دوماهه به این ایستگاهها نزدیک کنیم.
وی عنوان کرد: عملیات حفاری طبقه زیرین ایستگاه امام حسین(ع) که ایستگاه تبادلی خط ۲ محسوب میشود نیز رو به اتمام است و سازه آن در دستور کار قرار دارد.
شهردار شیراز اضافه کرد: عملیات حفاری تونل غربی خط ۲ مترو، که در قبل از ایستگاه امام حسین(ع) متوقفشده بود با همت مجموعه قطار شهری، انجام شد و امروز با ورود دستگاه تیبیام به ایستگاه آزادی، عملیات حفاری قطعه اول خط دو پایان یافت.
او ادامه داد: برای ایستگاه آزادی نیز به دلیل موقعیت قرارگیری در محدوده پارک آزادی، تمهیدات خاصی اندیشیده شده که کمترین آسیب به فضای سبز برسد و همچنین تلاش شده تا کمترین تأسیسات و اتاقهای خدماتی در راستای کاهش خطرات محیطی بهکاربرده شود.
به گفته شهردار شیراز، ادامه مسیر خط ۲ از ایستگاه آزادی تا کلبه مصوب شده اما با توجه به بافتهای جمعیتی در قسمت شرقی شیراز، گزینههایی چون ایستگاه تقاطع فضیلت-ابونصر و ایستگاه تقاطع سرداران -ابونصر در دست بررسی مشاور قرار دارد.
اصنافی ابراز امیدواری کرد: بهزودی شاهد آغاز فاز ۲ خط ۲ مترو شیراز از ضلع شرقی به سمت ایستگاه آزادی باشیم.
نظر شما