نماینده مجلس: منطقه آزاد تجاری قصرشیرین منجر به رونق اقتصادی منطقه می‌شود

قصرشیرین- ایرنا- نماینده مردم قصرشیرین، سرپل‌ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تلاش فرماندار و مدیر اجرایی منطقه آزاد تجاری قصرشیرین برای پیگیری روند اجرای این منطقه، گفت: اجرای طرح جامع منطقه آزاد قصرشیرین منجر به رونق اقتصادی منطقه می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، «شهریار حیدری» روز پنج شنبه در جلسه هماهنگی منطقه آزاد تجاری قصرشیرین در فرمانداری با اشاره به شروع به کار منطقه آزاد تجاری قصرشیرین، اولویت آن را برای مردم این شهرستان و منطقه دانست و افزود: فعالیت ها برای روند کار این منطقه شروع شده و از کارهای بزرگ و پتانسیل های مهم برای مردم است.

وی گفت: با توجه به سفر رییس جمهور و افتتاح منطقه آزاد تجاری قصرشیرین جلسات هماهنگی شروع به کار این منطقه شروع شده و این منطقه از نظر اجرا و تامین اعتبار بهتر از سایر مناطق است.

وی اظهار داشت: با وجود اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی همواره تاکید بر تزریق امید به جامعه و مردم را دارند، طرح منطقه آزاد تجاری قصرشیرین از کارهای مهمی است که می تواند امید بزرگ برای منطقه غرب کشور، استان کرمانشاه و  شهرستان‌های قصرشیرین سرپل‌ذهاب و گیلان‌غرب باشد.

نماینده مردم منطقه غرب کرمانشاه در خانه ملت گفت: مردم به حاشیه‌سازی افرادی که درک درستی از این طرح ملی ندارند، توجهی نداشته باشند و بدانند کار به سرعت پیش می رود.

حیدری افزود: با حضور سرمایه گذاران و ایجاد تحول در منطقه قطعا جمعیت قبلی این شهرستان به قصرشیرین باز می‌گردند و از همه کسانی که دل در گرو قصرشیرین در سراسر کشور دارند می‌خواهیم برای اجرای این طرح مهم و سرمایه گذاری در آن کمک کنند.

وی یکی از مهم ترین اثرات اجرای این طرح را ایجاد اشتغالزایی عنوان کرد و گفت: از همین الان سرمایه گذاران در کشورهای عراق و سوریه برای فعالیت در این منطقه اعلام آمادگی کردند.

با تصویب مجمع تشخیص مصلحت نظام، قصرشیرین ۱۵ اردیبهشت پارسال جاری به صورت رسمی منطقه آزاد تجاری شد.

شهرستان مرزی قصرشیرین با بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت در غرب کرمانشاه، با عراق ۱۸۶ کیلومتر مرز دارد که در امتداد این مرز، ۲ معبر رسمی پرویزخان و خسروی قرار دارد که مبادلات اقتصادی، تجاری و صادرات کالا به اقلیم کردستان و حکومت مرکزی عراق از این ۲ مرز انجام می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha